Köpte ny Garmin Gps 760 Camper i samband med husbilsköp.
Gps;en krånglade varför jag tog kontakt med Garmin support 2014, men där fick jag svaret att det var inte deras problem utan var kartoperatörens ansvar och det var dit jag skulle vända mig, erhöll en e-mailadress till ett företag som inte använde svenska språket. Tack o hej!!!
Gjorde ett nytt försök nu 2015 med samma svar och mycket avvisande att hjälpa till att lösa problemet.
Vad säger konsumentköplagen om en produkt?
Är det jag som brukare som skall reklamera produkten eller söka support hos Garmins underleverantörer då fel uppstår??? Kartor var ju något som ingick i produkten när jag köpte den! Det är inte så säkert att felet ligger i kartan?
Du medlem i Husbilsklubben som kan frågan, ge en hjälpande hand!
Med vänlig hälsning
Stigge
Frågan om hjälp med felet har också sökts bland medlemmar under annan rubrik.
Gps;en krånglade varför jag tog kontakt med Garmin support 2014, men där fick jag svaret att det var inte deras problem utan var kartoperatörens ansvar och det var dit jag skulle vända mig, erhöll en e-mailadress till ett företag som inte använde svenska språket. Tack o hej!!!
Gjorde ett nytt försök nu 2015 med samma svar och mycket avvisande att hjälpa till att lösa problemet.
Vad säger konsumentköplagen om en produkt?
Är det jag som brukare som skall reklamera produkten eller söka support hos Garmins underleverantörer då fel uppstår??? Kartor var ju något som ingick i produkten när jag köpte den! Det är inte så säkert att felet ligger i kartan?
Du medlem i Husbilsklubben som kan frågan, ge en hjälpande hand!
Med vänlig hälsning
Stigge
Frågan om hjälp med felet har också sökts bland medlemmar under annan rubrik.
