• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin Nuvi 255 W

Cabe Master

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
2340
Medlemskap
2026
Är det någon som har erfarenhet av Garmin Nuvi 255 W (TMC)?
Tacksam för era synpunkter på denna navigator.
Vi är i valer och kvalet mellan en Garmin 760 och denna nya modell 255 W.
Enligt uppgift vi har fått kommer storsäljaren 660 inte att produceras mera.

Samtliga desssa tre navigatorer ska vad vi förstår enkelt kunna hantera POI's.

Fortsatt fin sommar på er alla :)
//Cabe Master
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Nuvi 255 W

Vad jag kunde se så var hållaren på 255w separat från laddkabel och TMC kabel medans i 760 så när du har satt navin i hållaren så är den ansluten både till laddningen och TMC antennen .

Jag är nöjd med min 760 och den gav jag 2495:- på mediamarkt men finns även på elgiganten för samma peng .
Även frugan tycker den är bra och lättanvänd .

Det som jag bara reagerat på är om jag vill navigera till en stad men inte en specifik adress utan bara till centrum så går inte detta .
Jag måste ange en gata .
 
Senast ändrad:

Cabe Master

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
2340
Medlemskap
2026
Sv: Garmin Nuvi 255 W

Tack för din synpunkt Bengt-Åke.
Vi önskar en så smidig lsöning som möjligt, utan att behöva koppla in kablar var gång.
Jag förmodar att ni tar bort er navigator när bilen står parkerad längre tid. Ur det perspektivet kanske 760 är att föredra.
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Garmin Nuvi 255 W

Jag skulle absolut ta den som har sladdarna i hållaren, det är ett elände att koppla i och ur såna kablar!
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Nuvi 255 W

Jo jag tar bort navigatorn bara jag stannar och går in i affären , man snäpper ju loss den på 2 sek och ett väldigt enkelt handgrepp .
Du kommer säkert bli nöjd , den Miomap jag också har också är inte alls bra när det gäller att zooma ut för då syns inget alls av varken vägar eller karta det blir bara en vit skärm medans Garmin har ju både landskapet och vägarna kvar .

Köper du den på Elgiganten så har du ju även 30 dagars öppet köp eller ?
urklipp:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Retur av produkt köpt i ett varuhus:
Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med din produkt, har du returrätt i 30 dagar från det att du hämtat ut produkten från ditt varuhus, detta gäller ej mobiltelefoner eller produkter med abonnemang.
Produkter som är köpta i våra fysiska varuhus lämnas tillbaka i valfritt El-Giganten-varuhus.
 
Toppen