• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garmin Nüvi 2789 avstånd

framat

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
7168
Medlemskap
2025
När jag närmar mig en korsning eller en avfart där jag skall svänga av visar den att det är 30-40 meter kvar. Kan ibland bli rörigt när det är tätt med avfarter. När jag kommer fram till en korsning och stannar till så går den ner till noll känns som att den inte "hinner" med.
Är det normalt med så pass stor fel visning??
Lars

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
När jag närmar mig en korsning eller en avfart där jag skall svänga av visar den att det är 30-40 meter kvar. Kan ibland bli rörigt när det är tätt med avfarter. När jag kommer fram till en korsning och stannar till så går den ner till noll känns som att den inte "hinner" med.
Lars
Ibland i vissa korsningar så verkar den gå till 0 precis när man kört ut ur korsningen. Även vid krypkörning. Tror det beror på kartan mer än att den inte hinner uppdatera

Jolie

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2025
Det har varit en del störningar på GPS-systemet, framför allt södra och östra Sverige. Har inte sett något om att man lyckats lokalisera var störningarna kommer från.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Lars
Det kan vara att arbetsminnet är nästan fullt, då blir dom sega. Kolla om du kan ta bort överflödig info. Väldigt långa navigationer kan också göra navigatorn seg, gör inte rutter typ Sverige-Kroatien med massor av mellanlandningar, utan ladda in dagsetapper.

curriepm

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
30759
Medlemskap
2025
Lars
Garmin Nuvi 2789 har ett antal år på nacken, det är nog mer att processorn osv inte "hänger mer".
Våra GPS:er är ju inget annat än små datorer, och dom åldras med det tyvärr alldeles för fort. Garmin räknar idag med ca 5-7 år teknisk livstid på sina GPS:er, apparaterna håller betydligt längre, men då är elektroniken i maskinerna så utdaterade att det anses vara förbrukat. Rätt eller fel kan ju diskuteras, men där är vi.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Garmin Nuvi 2789 har ett antal år på nacken, det är nog mer att processorn osv inte "hänger mer".
Våra GPS:er är ju inget annat än små datorer, och dom åldras med det tyvärr alldeles för fort. Garmin räknar idag med ca 5-7 år teknisk livstid på sina GPS:er, apparaterna håller betydligt längre, men då är elektroniken i maskinerna så utdaterade att det anses vara förbrukat. Rätt eller fel kan ju diskuteras, men där är vi.
Klart dom räknar så, dom vill ju sälja nya navigatorer! ;)

Toppen