Är det någon mer som har tveksam funktion i Garmin Camper 895? Jag måste säga att jag är besviken på den. Håller den uppdaterad men den ger väldigt konstiga vägförslag trots att jag inte har några undvikanden inlagda. T ex på min vanliga väg hem, när jag har 12 km kvar på min vanliga, naturliga väg, vill navigatorn att jag ska ta en HELT annan väg på drygt 30 km. När man är på mer okända platser kan man ju undra hur många 100 mil per år man åker i onödan.
Den visar väldigt ofta fel hastighet, känns som att 10% av tiden visar den fel hastighet. Detta oavsett tättbebyggt eller landsväg. Det leder till osäkerhet vad som gäller om det är långt mellan hastighetsskyltarna längs vägen.
Trots att den är uppkopplad via Drive-appen i telefonen kommer sällan eller nära nog ALDRIG besked om vägarbeten eller förseningar.
Jag har tidigare kört några andra GPS:er men bytte till Garmin främst för backkamera-möjligheterna. Denna navigator upplever jag dock som mycket bristfällig jämfört med andra.
Är det fler som har samma upplevelser av navigatorn som jag?
Den visar väldigt ofta fel hastighet, känns som att 10% av tiden visar den fel hastighet. Detta oavsett tättbebyggt eller landsväg. Det leder till osäkerhet vad som gäller om det är långt mellan hastighetsskyltarna längs vägen.
Trots att den är uppkopplad via Drive-appen i telefonen kommer sällan eller nära nog ALDRIG besked om vägarbeten eller förseningar.
Jag har tidigare kört några andra GPS:er men bytte till Garmin främst för backkamera-möjligheterna. Denna navigator upplever jag dock som mycket bristfällig jämfört med andra.
Är det fler som har samma upplevelser av navigatorn som jag?