• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin Camper 890

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.001
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Har en ny Garmin Camper 890 men får den att vara på Max 30 minuter sedan stänger den av. Går ej att välja mer än 30 minuter.
Vill även ha den liggande med kontakten vänd åt höger där jag har uttaget men den går bara att ha åt vänster?
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Är det inte så att den går ner i stand-by för att den inte har någon spänningsförsörjning?

"Liggande med kontakten vänd åt höger" säger du. Vilken kontakt? Spänningsförsörjningen? Garmin har ingen automatisk vändning av bilden på skärmen, som telefoner och "paddor". Vill man ha en rättvänd skärm så finns det bara ett sätt att montera den på.

MVH
Hans
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.001
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Är det inte så att den går ner i stand-by för att den inte har någon spänningsförsörjning?

"Liggande med kontakten vänd åt höger" säger du. Vilken kontakt? Spänningsförsörjningen? Garmin har ingen automatisk vändning av bilden på skärmen, som telefoner och "paddor". Vill man ha en rättvänd skärm så finns det bara ett sätt att montera den på.

MVH
Hans
Den har ström. Går nog tyvärr bara att ha den vänd på ett sätt!
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Så här står det i manualen till min 770. Titta på "Skärmtidsgräns" vad har du för värde där? Jag måste alltid använda Garmins strömsladd för att laddningen skall fungera friktionsfritt.

Skärmbild 2021-06-13 205615.jpg
MVH
Hans
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Ser i manualen till 890 att du har en "Skärmsläckare" som kan sättas på och av. Hur är den inställd?
Finns fler finesser som inte finns på min 770.
Klipp ur manualen till 890:
Skärmbild 2021-06-13 211002.jpg
MVH
Hans
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Om du tittar i bilden från manualen så skall den finnas under
Installationer -> Enhet -> Skärm -> Skärmsläckare

Det skall tydligen finnas en inställning om att kunna vrida skärmen också. En inställning som går att sätta på och av.

Har ingen 890 så jag vet inte exakt hur det ser ut i verkligheten.

MVH
Hans
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Inte ens om du bläddrar neråt? Om inte, får vi se om någon annan som har en 890 kan hjälpa dig.

MVH
Hans
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.001
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Garmin support föreslog att ”dagdrömmar” skulle kopplas bort men det hjälpte inte heller? Blir väl ett återköp då om dom inte fixar detta innan helgen!
 
Toppen