• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin Camper 770 LMT

Nissed

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
3732
Medlemskap
2024
Hann inte skriva färdigt innan jag tryckte på sänd knappen,
Frågan var alltså om ni som använder denna GPS med egna POI typ Hbk:s ställplatser. Får ni då upp ikonen när ni kör och kan se om det ligger en Hbk plats efter vägen.
Jag har så i min nuvarande Tomtom, men då den blivit för gammal, behöver jag byta och då kan Garmin vara ett alternativ
 

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
Ja men när du laddar hem HBK platserna så måste du spara dom i poi filen sedan kanske dom inte syns alltid dom ligger bakom en annan ikon men om du letar i egna sparade platser och klickar på den platsen du skall till då ser du den på kartan
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag har Garmin 660,där jag har POI ,Hbk,tömmningplatser,Bordatlas mm. där man får upp ikon på skärmen,den fungerar bra, enda problemet är fartgränser som inte stämmer i Sverige,du får minska vikten till 3,5t för rätt värde,Sverige är enda landet detta problem uppstår hittils.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.765
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
HBK Pois kommer fint på skærmen uanset om du gemmer dem i enheden eller om de ligger på dit SD kort.

Det er dog en forudsætning, at du ikke har zoomet for langt ud på kortet. Du må prøve dig frem på zoomniveauet.

Hvis du vælger at køre efter en indlagt rute efter et valgt slutpunkt, så vil du få vejledning med stemme om, hvornår du skal dreje m.m., men tilgengæld så zoomer kortet meget ud, hvis afstanden til næste punkt er stor, og så vises ingen POIs mens du kører. Når du så nærmer dig slutpunktet, så zoomer kortet ind og så vil du efterhånden kunne se POIs på skærmen.
 
Toppen