• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garmin-Asus Nuvifone A10

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Garmin-Asus Nuvifone A10

Den bygger på Garmin XT som fanns för Nokias smartphones. I mitt tycke den bästa navigatorn som gjorts för mobiler.

Som Androidtelefon i övrigt har den fått ett ganska ljumt mottagande.

Om jag hade fått bestämma borde Garmin lägga ned tillverkningen av denna telefon och åter göra applikationer (appar) för iPhone och Android. Jag tror att det blir så eftersom telefonen säljer dåligt.

sonnyo

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
634
Medlemskap
2025

Har nu köpt en Nuvifone A10 och kan tala om att det går fint att lägga in GPI och GPX filer i den, man får sätt telefonen i filöverföringsläge och flytta in filerna förhand i katalogen GPX.
carnivals filer med HBK's ställplatser fungerar utmärkt med bilder och allt.
Ett minus är att det är svårt att använda tangentbordet, för litet för mina klumpiga fingrar.
Annars är jag helnöjd :)

Telekom idag - Mobiltest

Senast ändrad:

sonnyo

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
634
Medlemskap
2025
Inga fler Garmin-Asus-mobiler

tråkigt kan jag tycka, men det kanske dyker upp i andra telefoner.

Inga fler Garmin-Asus-mobiler - Mobil.se
Asus avbryter samarbetet med Garmin kring smarta mobiler inriktade på navigation.

Asus och Garmin avslutar sitt samarbete kring smarta mobiler inriktade på navigering. I ett gemensamt pressmeddelande skriver man det inte kommer att presenteras några nya modeller under varumärket Garmin-Asus.

Asustek, som är det fullständiga namnet på företaget som även tillverkarer datorer, kommer att fortsätta lansera nya gps-modeller i en egen Asus-serie. Dessa kommer att ha navigeringsmjukvara och andra tjänste från Garmin förinstallerade.

Samtidigt kommer Garmin att satsa mer på utveckling av fristående applikationer och tjänster till mobiler från andra tillverkare.

Befintliga Garmin-Asus modeller kommer att fortsätta säljas och de som redan köpt telefoner utlovas fortsatt support för dessa, enligt pressmeddelandet.
Tim Shepherd, analytiker på Canalys, uppger för Reuters att orsaken till det avbrutna samarbetet är missnöje med försäljningsvolymerna för de gemensamma modellerna.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Inga fler Garmin-Asus-mobiler

tråkigt kan jag tycka, men det kanske dyker upp i andra telefoner.

Asus avbryter samarbetet med Garmin kring smarta mobiler inriktade på navigation.

Det var faktiskt ett glädjebesked!
Nu kan Garmin koncentrera sig på att utveckla sin navigationsapp (XT) till iPhone och Android.

Eftersom vanliga navigatorer säljer allt sämre till lägre priser och lönsamhet ligger framtiden i att utveckla appar till smartphones och s.k. paddor (iPad m.fl.).

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Som en tröst kommer Garmin Asus att lägga upp en uppdatering till 2.1 inom kort på sin hemsida. De kommer framöver att se till att det finns uppdaterningar och support till telefonen, men de har avbrutit samarbetet med Asus och utvecklar inga nya modeller.

sonnyo

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
634
Medlemskap
2025

uppdaterade till 2.1 fick problem med Wi-Fi har fått skicka den på service :-(

Toppen