• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garmin 660 problem POI

wildas

FD HBK Medlem
Kommun
Perstorp
HBK-Nr
1108
Medlemskap
2024
Har laddat in ställplatser med POI-loader, detta gick utan problem. Frågan är hur man får upp ställplatserna på kartan?

Mvh

Wildas

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Garmin 660 problem POI

Bra, tänkte jag: en som vågar ställa en sådan fråga! Jag undrar också.
Men, inga svar, så det går väl inte att få upp ställplatserna på kartan då, antar jag.
Jappe

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Utan att kontrollera: ikonerna kommer inte upp förrän vid hög förstoring (högsta).

F

F.d. 25011

Guest

Jag var inne på Garmins hemsida tidigare idag och såg att det kom en uppdatering till Nüvi 660 programvara den 14/11. Den har versionsnummer 4.20.

F

F.d. 4754

Guest

Hej.

Jag har en Garmin Quest2 och har varit i kontakt med Garmin. Enligt dem så funkar det inte i min GPS och man kan förmoda att Du sitter i samma båt. Helt nytt kartmatrial kommer vid årsskiftet. Det står fortfarande skrivet i stjärnorna om denna funktion kommer då. Det ska bli enklare att köpa uppdatering i framtiden enligt Garmin.

I Poi Edit kan Du göra om csv-filer till gpx-filer (en filändelse som Garmin läser). Då kan man se alla platserna i Garmins Map Seurce karta. Det var säkert inte detta du efterlyste men kan vara en kompromiss. Man ser i alla fall mer överskådligt vad som finns csv-filen.
Har man en bärbar dator så kan man också kolla Poi under semesterfärden.

Hälsningar
Knausen

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027

Hej! Det går inte att få "något" på kartan, logiken är att man söker på vart och under övrigt så ligger ju dina egna POI/csv filer. Då får man upp en "lista" med avstånd och riktning, det innebär ju att man måste ha en bra karta att titta på. Vill man ha symboler synligt så är ett PC-program + puck som gäller och ha Nuvin för att lätt hitta dit.

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Jomen, lite tjurig får man väl vara i detta forum.

Jag har nu kollat, och ikonerna kommer upp på kartbilden vid de tre högsta förstoringarna. Visserligen inget nöje att dra runt kartan och någon överblick får man inte.

Själv brukar jag konvertera .csv filen till en .kml fil och få översikten i GoogleEarth.

Bästa hälsningar till er alla

Håkan

Toppen