• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garmin 2460LT

Erik & Anna-Stina

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6883
Medlemskap
2025
Jag har varit och inhandlat en Garmin 2460 LT och har nu använt denna några dagar.
Jag har upptäckt en sak som är mycket irriterande med denna navigator.
Nere i höger hörn finns det en ruta som visar vilken hastighet som gäller för den körda vägen, det är bara det att visar den 70 km och du kör i 71 km så plingar den var 30 sekund. Jag skall lämna tillbaka denna navigator p.g.a. detta och undrar om det finns någon som kan rekommendera en likvärdig Garmin som denna men utan detta plingande.
:twitcy:

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Sv: Garmin 2460LT

:)Hei.

Om du søker litt ekstra i bruksanvisningen tror jeg du finner en mulighet til å slå
av lyden, det gikk bra på min 3760T.

Mvh. Atle

Erik & Anna-Stina

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6883
Medlemskap
2025

Jag har letat efter detta men kan inte hitta någonting om hur man stänger av. Kan du skriva vilken sida/sidor det står på när det gäller din navigator så kan jag prova om det fungerar likadant på min.

DACKE

FD HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
846
Medlemskap
2023

Hej har samma problem med min 2460 irriterande pipande tacksam för tips lasse

John-Åke o Majvor

FD HBK Medlem
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
1138
Medlemskap
2022

Hej!

På våran Garmin dezl 560LT kan man stänga av ljudvarningen om man går in på Navigation väljer fordonstyp och sedan hörbar fartvarning. Lycka till.
Hälsningar Majvor

Regent

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027

:)Hei igjen.
Jeg har hatt PC-feil, men er nå på nett igjen.

Ser at du har fått svar, så problemet er vel løst?

Om ikke, ligger løsningen inn på navigasjonsinnstillinger for bil.
Der vil du finne en mulighet til å stenge av lyden, i alle fall på min 3760.

Lykke til hilsen Atle.

Erik & Anna-Stina

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6883
Medlemskap
2025

Hej :)

Jag vill tacka er för all upplysning och särskilt då Majvor, du kan mer än Garmin själva. Jag har nämligen varit i kontakt med Garmin support och fick till svar att det inte går att stänga av denna funktion, p.g.a. att det är en säkerhets varning!! I min enfald trodde jag att en märkes support skall kunna allt, så är inte fallet.
Än en gång tack för all hjälp, pipandet är nu mera bortkopplat.

Med vänlig hälsning Erik.

F

F.d. 25098

Guest

Hej Garmin användare.

Är det någon som har lagt in fartkameror POI från någon extern hemsida (typ:speedcam.tk) eller liknande. Jag har en 2360 och det dyker upp en liten oval varning i svartvitt som räknar ner till kameran. Jag tycker det är alldeles för dåligt och skulle vilja ha en skarpare varning.

På min Gamla 660 fick man en röd bord högst upp med angiven hastighet. På den kunde man även stänga av "Inga" och ändå få en ljudlig påminnelse. På 2360 verkar det som om man sänker volymen så sänks även varningssignalen.

Är det någon som har några tankar om detta ?

Mvh,,Peter.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen