• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garmin 1490 Hänger sig

F

F.d. 52943

Guest
Min nya Garmin 1490 fryser skärmbilden då och då vid passage av fartkameravarningar. Måste backa ett steg och får då ibland - inte alltid - upp en dialogruta som säger nåt om kameravarning - och en OK knapp.

Använder Carnivals stora fil, som innehåller fartkameror. Dessutom fanns ytterligare en uppsättning kameravarningar från början.
Någon som haft liknande problem eller vet om kameravarningarna kan "krocka" på något sätt?
:confused::confused::confused:

Senast redigerad av en moderator:

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025
Sv: Garmin 1490 Hänger sig

Har samma problem med vår 1490 använder den bara som visning av ställplatser
låser sig ganska ofta

T

Teddi

Guest

hej,,har en 1490,,,enligt grabben som hjälper mej med kartor,o,s,v, lägg inte in sådant som finns från början,,

i så fall påstår han att de kan bli problem med information,,

min egen har ja inga problem med,,

F

F.d. 25168

Guest

Min nya Garmin 1490 fryser skärmbilden då och då vid passage av fartkameravarningar. Måste backa ett steg och får då ibland - inte alltid - upp en dialogruta som säger nåt om kameravarning - och en OK knapp.

Använder Carnivals stora fil, som innehåller fartkameror. Dessutom fanns ytterligare en uppsättning kameravarningar från början.
Någon som haft liknande problem eller vet om kameravarningarna kan "krocka" på något sätt?
:confused::confused::confused:

Kan väre du har ret i dette :)
Havde samlet fartfälder i hele europa i den sidste store fil, jeg har lagt ud.

Ved näste opdatering, vil jeg gå tilbage til bare at have de svenske fartfälder, for da var der ingen problemer med min 660.

F

F.d. 52943

Guest

OK
Testar om det funkar efter den uppdateringen. Annars kanske man får ta bort en av uppsättningarna.

F

F.d. 52943

Guest

Tack.
har installerat den nya filen, men det dröjer ett tag innan vi ska ut på vägarna och testa.
mvh/Roland

Toppen