• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garantiservice utomlands

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Vi hade några små fel på vår Rapido som vi inte upptäckte direkt, och dessutom gick jalusin för Heikki-luckan sönder efter ett år. Bilen fanns då här i Frankrike.

Förutom jalusin, var det en knapp på centralpanelen som inte fungerade samt ett mindre dieselläckage i anslutningen till bensintanken.

Kontaktade Lindströms i Bålsta, som levererat den, och de tog i sin tur kontakt med fabriken. Efter någon vecka fick jag besked om att en Rapido-återförsäljare 20 km från där jag bor skulle åtgärda felen.

Lite skeptisk var jag väl när jag kontaktade Mistral, som dom heter, men dom hade inga problem med det, när jag visade mitt Svenska garatibesked, och sa att man skulle beställa delar och sedan kontakta mig när dom fanns hemma.

Som ofta här nere så ringer man inte, men när jag så småningom åkte dit igen, fanns delarna på plats, och jag fick en tid för service.

Igår var jag där och fick allt åtgärdat utan kostnad. :)

Bra jobbat av både Lindströms och Rapido!

/Bertil
 
J

Jarn

Guest
Sv: Garantiservice utomlands

Ja, att få hjälp med garantiåtaganden ute i Europa på en svensksåld bil brukar aldrig vara problem.

Försök tvärtom, att få hjälp här i Sverige om du köpt utomlands......
Då spricker det oftast, så där har svenska handlare en del att lära.

Gäller själva bodelen, övriga komponenter är inga problem.
 
Toppen