• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garagetält

F

F.d. 58778

Guest
Min tråd om värme i husbilen på vintern intresserade många. Nu har jag en annan fråga.
Jag funderar på att skaffa ett garagetält, bla för att slippa snöskottning samt att det känns skönt att ha husbilen under ett tak i stället för bara en presenning. Jag har tittat på följande leverantörer och undrar om någon har erfarenhet av någon av dessa eller har andra tips.
1: Nordisk Tältbutik
2: Coverstore
3: Sverigehallen
4: Dancover

//Lasse

Bertil.o

HBK Medlem
Kommun
Säffle
HBK-Nr
11562
Medlemskap
2025
Sv: Garagetält

Hej Lasse!
Alldeles nyss satt upp ett 3,3 x 8,4 m tält från Nordisk Tältbutik. Personalen kändes serviceinriktad och OK att tala med.
Bra konstruktion och bra kvalitet på komponenter. Montageanvisningen är dock usel. Allt var med förutom spännband och extra jordspett för att förankra konstruktionen. Lite fix krävdes för att dörröppning skall fungera bra.
Vad du än köper lägg ner jobb på grunden, en bra grusbädd räcker långt - och låna in två praktiska kompisar för bygget!

/Bertil

F

F.d. 58778

Guest

Tack Gunnar, det var ett bra tips. Ser mycket enklare ut än de andra garagetälten jag sett......och lite dyrare:) Men det verkar verkligen prisvärt.

F

F.d. 58778

Guest

Hej Bertil,
Jag tyckte också att monteringsanvisningen såg lite krånglig ut.

//Lasse

F

F.d. 52943

Guest

Vi har oxå wirehus sedan 4 år, som åker upp i oktober och ner till påsk årligen. Tar 1/2 dag att sätta upp (med hjälp av några goda vänner), och ett par timmar att riva.

Bra service från Jarex när vi behövt komplettera. Vi fick en stormskada förra vintern - blåste 42 m/s vid Hanö ett par mil härifrån. Fick snabb hjälp med utbytesdelar omgående och till mycket förmånligt pris - betalade i stort sett bara frakten på stolpar och vajerlås som ersatte de som krökts/gått av.

F

F.d. 58573

Guest

Om du har plats på gården för ett enkelt fast skyddstak så blir det billigare och med säkerhet hållbarare än ett tält.

Visserligen hade jag en del överblivet konstruktionsvirke liggande, men kostnaden för plintar, panel, takplåt och färg (vilket kommit på efter det att dessa bilder togs) hamnade inte över 10.000:- . Några dagar arbete, men nu räknar jag med att detta håller min tid ut.

Nu i höst i samband med att jag köpt en högre bil (ca. 3,6 m hög inkl parabolantenn) så har jag nödgats hyra en minigrävare ett dygn för att gräva ur mer och ordna fall och avrinning. En extrakostnad på 1.500:-. Alltså klokare att göra höjd med lite marginal från början!

IMG_3531 (Large).jpg

IMG_3539 (Large).jpg

IMG_3542 (Large).jpg

aake

Toppen