• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garagetält

Lundhagen

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Tierp
HBK-Nr
1307
Medlemskap
2024
Hej, efter sista blåsvädret gav duken till garagetältet upp. Det är ett tält från Dancover, 8,0x3,5x3,8 m 60 mm rör, som varit med nästan 20 år så det går nog inte att begära mer. Nu är tanken att vi ska täcka taket med plåt men vi vet inte hur vi bäst får fast reglar för att skruva plåten i. Tycker att det borde finnas någon typ av klammer som man fäster runt röret med ett U där man lägger i regeln. Enligt Dancoverförsäljaren så var jag inte den förste att fråga så tips och ideer tas tacksamt emot och kanske kan hjälpa fler.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej, efter sista blåsvädret gav duken till garagetältet upp. Det är ett tält från Dancover, 8,0x3,5x3,8 m 60 mm rör, som varit med nästan 20 år så det går nog inte att begära mer. Nu är tanken att vi ska täcka taket med plåt men vi vet inte hur vi bäst får fast reglar för att skruva plåten i. Tycker att det borde finnas någon typ av klammer som man fäster runt röret med ett U där man lägger i regeln. Enligt Dancoverförsäljaren så var jag inte den förste att fråga så tips och ideer tas tacksamt emot och kanske kan hjälpa fler.
Såna klammer finns på biltema mm man använder dom för att dra ihop avgasrör. Finns i olika storlekar.. Även 60 mm. Köper du lite större än 60 går du längre att gänga på nått. Skulle köra plåtregel om jag var du. Men de e jag det..

Kanske finns storpack på amazon mm. Du kanske kan använda u klammer utan tvärslån vid montering. Gängad stång som du bockar och kapar själv funkar det med. Finns i olika diameter

Lycka till.



Undvik rostfri stång svår att bocka.
 
Senast ändrad:
Toppen