• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gallerskydd och vintertäcke.

F

F.d. 25098

Guest
Hej på er.

Varför sitta hemma och klappa hunden när man kan vara i husbilen över Jul & Nyår.

Därav frågorna som följer. De här plastskydden för kylskåpsventilationen, vid vilken temp skall jag sätta dit dessa???

Jag köpte ett vintertäcke från Finland i våras som jag nu tänkte testa. Det är silver på ena sidan och blått på andra, vilken sida skall vara vänd utåt???

God Jul och gott nytt,

Peter&Fuzzy.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.843
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Gallerskydd och vintertäcke.

Gallerskydden för kylskåpet brukar jag sätta på runt +5 grader.
Silver sidan hade jag nog vänt utåt på täcket men det kan nog diskuteras vilket som är bäst.

Det är en härlig tid att vara ute när trängsel inte är så stor.
Man kan i stort sett övernatta på alla fina platser utan att någon tar illa upp.
Det är snarare välkomnande blickar eller samtal från den lokala befolkningen.

Korrigering:
Efter att ha tittat på sidan:
Välkommen! M.Huhtalo Ab - Internet Services
så ska nog den blå sidan vara ut.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Gallerskydd och vintertäcke.

Hej.

Blir inte klok på hemsidan, Vintertäcke visas både med det silvriga och det blåa ut. Kan det vara så att på sommaren så reflekterar det silvriga värmen bort från täcket. Vänder man det blåa ut på vintern så kanske värmen inifrån reflekteras in i cupén.

Skall nog ringa och fråga.

Jag skall åka till CC i Timmernabben och det blir troligtvis en öde plats på nyår då Fuzzy är exeptonellt skotträdd

MVH, Peter
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Gallerskydd och vintertäcke.

På vårat täcke som är likadant så har vi silver utåt nu men jag skall vända på det för listen i överkanten på täcket ligger an bättre mot karossen när blå är utåt , det kanske syns på bilden : Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - .

Dock skall jag köpa sådan list och montera över rutan som Gunnar hade gjort för att inte regnvatten skulle rinna nerför framrutan .
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55337

Guest
Sv: Gallerskydd och vintertäcke.

Silversidan reflekterar värmen, så på vintern ska silversidan vara vänd inåt för att behålla värmen i bilen och på sommaren så ska den vara vänd utåt för att det ska bli svalt i bilen. Det funkar jättebra för oss. Se nedan sommarbild.

/Birgitta
 

Bilagor

  • sommar.JPG
    sommar.JPG
    1,6 MB · Visningar: 4
Toppen