• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gött mos Hudik! (tömningsmöjligheter)

F

F.d. 14324

Guest
Står i hudik vid stora hamnplanen och tittade till en snabbis på det här:

IMG_20150708_183424.jpg

IMG_20150708_183511.jpg

IMG_20150708_183448.jpg

IMG_20150708_183546.jpg

50kr för vattenfyllning och tryckluft är väl i överkant och får man vara lite kritisk så kanske det inte är helt smart att placera spolslangen för betongplattan innanför låsta dörrar, men annars är det här toppenbra! :)
Det är bara att börja fila på nomineringen för 2016...:D

mvh jocke

ps, ska bara ta reda på vad stället heter där vi är så att jag kan skicka in uppgifterna till Hbk.

Senast redigerad av en moderator:

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025
Sv: Gött mos Hudik! (tömningsmöjligheter)

Måste säga att detta är ett lysande system med enkel betalning. Risken är väl att man tömmer i brunnen utan att betala. Hade det även funnits möjlighet att komma åt spolslangen för plattan så hade man även kunnat fylla vatten gratis.

Kostnaden på 50kr kan väl tyckas ligga i överkant om man jämför med exempelvis vad det kostar i Tyskland. För min egen del så betalar jag gladeligen denna kostnad, det är mindre än vad en öl kostar på krogen.

En stor eloge till Hudiksvalls kommun som ordnat detta. Kommunen har gjort en investering som sannolikt inte var gratis och måste få täckning för kostnaden.

Kenneth

F

F.d. 14324

Guest

Jag håller med dig fullt ut Master, det kan inte bli enklare än så här och tillsammans med att Hudik erbjuder en gigantisk yta för parkering gör det till en mycket husbilsvänlig kommun. :)

Även den här skylten som upplyser om alternativ är vänlig:

IMG_20150709_112124.jpg

mvh jocke

baken

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
11108
Medlemskap
2025

Denna möjlighet att tömma latrin har vi kämpat länge för och naturligtvis mött motstånd mot här i Hudiksvall. Campingplatserna anses tappa besökare..... Vem vill stå på en camping för dyra pengar för att bara sova över, köpa lite mat, gå på restaurang?
Kostnaden för anläggningen som är flyttbar ca 330000:-
Kattvikskajen som ställplatsen kallas rymmer otroligt många bilar och ligger ca 500 m från stans centrum
välkomna dit hälsar vi som är Husbilsklubbsmedlemmar i Hudiksvall och sett behovet av anläggningen och agerat därefter

Toppen