• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Göteborgs strävan efter bättre luftmiljö...

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Som de flesta känner till så är det i delar av Göteborg förbjudet att använda dubbdäck, pga att man värnar om luftmiljön och vill minimera partikelhalten i luften.

En morgon när jag stod parkerad med bilen väcktes jag av lite oljud, och såg detta genom fönstret.
Luftmiljö i Göteborg - YouTube

Man kan ju börja fundera på om det här med luftmiljö bara skall låta bra för att lugna den stora massan, medans man själva struntar i det. Det kom flertalet cyklister och gående denna morgonen, de fick glatta passera genom dammoln med både det ena och andra på vägen till jobbet..

Detta pågick i flera timmar, med några stopp för tömning av det grus och smuts som han lyckats samla upp och inte spridit i luften.


//Freddy
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Göteborgs strävan efter bättre luftmiljö...

Det var hål i vatten tanken så dom fick inte med sej nåt vatten att hålla dammet i styr... Diskussionerna om partiklar från dubbdäck har ju visat att det går att städa bort dom också om man gör på rätt sätt, detta verkar absolut inte vara det rätta sättet...:mad:
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Göteborgs strävan efter bättre luftmiljö...

Och nu skall det tydligen bli en folkomröstning om "trängselskatten".:)
 
Toppen