Dag 43 lördag 24 / 8
Tar som vanligt det lugnt med lång frukost på morgonen. Idag är det uppehållsväder.
Tar på mig gummistövlar, för det är nog blött på marken och en bit upp i vegetationen. För nu tänkte jag gå in i skogen för att leta kantareller. Tyvärr hittar jag inga vanliga gula men ser något liknande.
Tar fram min nya mobil och googlar på ätliga svampar. Slår upp svampguiden - matsvampar där det finns bilder. Tredje bilden är intressant - så där läser jag noggrant. Namnet är Blek kantarell. Jag tror och hoppas att det är rätt svamp som jag har hittat. Plockar de som finns, kanske 8 - 10 st.
Åker till mitt förråd för att hämta dosan till E - leg. Därefter till min son i Täby som har hand om snigelposten. Innan vi skall träffas smörsteker jag mina nya svampar och hoppas att det skall gå bra. Att jag har tagit ätliga svampar. Det smakar bra. Värmer även en tredjedel av pajen som jag gjorde igår. I varje fall är magen i ordning efter lunch.
Slår mig ner på en stol hos sonen. Han berättar att han skall åka till Grönland, på tjänsteresa, om en vecka. Idag skall ha återuppta studierna i programmering.
I posten fanns det en faktura ifrån Vegfinans E18 Vestfold. En deposition för Autopass transponden på 200 NKR och avgifter på 67,20 för en passage (p) + 74,40 för 3 p + 529 för 2 p och 29,60 för 3p allt i NKR. Totalt 900,40 NKR.
Därefter åker jag till fritidsområdet Skavlöten som ligger vid Rönningesjöns norra del. Där finns det flera p-platser varav en mycket stor och ett parti är helt jämnt.
Tar ut campingstolen och sätter mig i gräset för att lösa i det varma solskenet iförd endast kortbyxor.
Vid 16.30 tiden går jag in i den uppvärmda bastun för en halvtimmes njutning.
En trappa upp i huset finns det ett Kaffé. WC finns även i huset. Har inte kollat om det är möjligt att använda när Kaffét är stängt.
Dagens enkla middag bestod av en halv Citronmelon. Senare på kvällen även lite ost och kex till en öl.
Ytterligare två HB kom på sen em och var kvar hela kvällen.
Räknar inte ut några mil nu när jag endast kör här i 08- området för det är färre än 10 per dag.