surtecruisers
FD HBK Medlem
det var det klostret som sponsrade columbus med pengar till resan !
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej Gösta I de flesta navigatorer kan man ändra format för koordinater. I min Garmin ändrar man där man lägger in koordinaterna. Lycka till.Dag 45 onsdag.
I natt blåste det så mycket att bilen vaggade. Vid halv sex började det att regna. Höll på till ca kl 09.
Då går vi ut på en lång promenad i Naturparken Ria Formosa. Det blåser fortfarande kraftigt.
Det finns en liten smalspårig järnväg som man kan åka en bit, men vi gick bredvid. Vid stranden fanns en gammal fiskeby. Där hade ett åttiotal fiskare med familjer levt under sommaren mellan 1840 och 1966.
Vi gick förbi ner till strandkanten och fotade de höga vågorna som välde in.
Efter någon timme gick vi i den gamla fiskebyn som delvis hade byggts om till en litet Café. Där vi fikade.
Vi körde vidare mot Quelfes där jag ville försöka att fylla en svensk gasflaska. Jag hade noterat tre olika ställen med kordinater som jag hade läst här och på andra sidor. Ingen stämde. Kanske beroende på att min gps vill ha åtta siffror men jag hade fått andra antal. Körde runt lite. Hittade en station där man kan fylla. Men stationen hade stängt.
Körde vidare till Faro. Står nu på en stor parkering tillsammans med många andra HB. Platsen ligger direkt under in och ut flygningsmattan.
Körde endast 55 km idag.