• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Göra egen hemsida

F

F.d. 1370

Guest
Är nu äntligen på gång att göra en hemsida för vår kennelverksamhet. Som duktig konsument har jag verkligen scannat marknaden med alla erbjudanden och varianter - och det finns många. Alla erbjuder "prova på"-varianten, men det är ju inte särskilt lätt att prova på ett flertal varianter.

Ni som har egen hemsida - vilket program (leverantör) använder ni? Vad kan ni rekommendera?

Bör innehålla bildgalleri, webmail (flera konton), blog etc. m a o det som behövs för dagligt bruk för en "normalanvändare". Dessutom lätt och enkelt att hantera.

Tacksam för goda råd och förslag.

Nils

F

F.d. 50097

Guest
Sv: Göra egen hemsida

Vi använder gratisprogrammet Wordpress och sedan ett webhotell (one.com)
WordPress | Sverige

Wordpress är framför allt ett program för bloggar, men det finns tusentals olika layouter att välja på, där bloggformatet kan vara mer eller mindre framträdande. Alla olika typer av tillägg, som fotogallerier i olika versioner osv, kan man ladda ner kostnadsfritt.

Om man inte kan så mycket kan man behöva hjälp för att ladda ner och komma igång (det var inte helt lätt faktiskt), men när man fått igång programmet är det enkelt att hantera. Support är gratis.

Helena & Peter
Freedomtravel

SoT

FD HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023

Vi använder gratisprogrammet Wordpress och sedan ett webhotell (one.com)
WordPress | Sverige

Wordpress är framför allt ett program för bloggar, men det finns tusentals olika layouter att välja på, där bloggformatet kan vara mer eller mindre framträdande. Alla olika typer av tillägg, som fotogallerier i olika versioner osv, kan man ladda ner kostnadsfritt.

Om man inte kan så mycket kan man behöva hjälp för att ladda ner och komma igång (det var inte helt lätt faktiskt), men när man fått igång programmet är det enkelt att hantera. Support är gratis.

Helena & Peter
Freedomtravel

Kan bara hålla med Freedomtravel! Wordpress är ett svårslaget alternativ!
Vh
Torbjörn

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ett annat bloggverktyg är Blogger som är en Googleprodukt. Enklare kan det inte bli!

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Hej Brianda

Det är som Eva/Hasse skriver, "en djungel" där ute.

Några tankar från mig som förhoppningsvis hjälper (inte stjälper) ;)
* Fundera på hur ni tror att er webb ser ut om några år, det påverkar ert val i star uppen.
* Hur mycket kan ni tänka er göra själva med ett program som tex: Dream Weaver? Högre inlärnings tröskel, men ofantliga möjligheter när man väl kommit igång.

* Det finns intregrerat hos de flesta domänföretag ett ganska ok verktyg
där ni kan gör an helt ok sida. inlärningströskel, väldigt låg.

Om ni vill komma igång snabbt till hyfsade kostnader har jag själv testat dessa två:
* FsData.se (använder jag idag för ett 10-tal domäner, med Dreamweaver)
Har dock testat deras tjänst på som det ingår; en domän, helt ok web verktyg.
* Surftown.se, kanske ändå lite lättare webvertyg + för en sida, några mail adresser
kanske ett av de mest förmånliga...

Men som sagt, det finns 100-tal helt ok leverantörer. Fundera mer på målet,
så finner ni snart vart ni skall börja! ;)

Ps. Gamla hederliga Front Page 2003 är väl gratis idag, ingick mer el. mindre i MS office paket fram till 2007.
Fungerar även det helt ok och ganska långt!

Under mitten av 2000-talet gjorde jag för flera företag; hela dess domäner.
Mekonomen
Lundsbunnskurort
Bollebygdkrog
Classiclimo

Senast mer för mitt eget nöjes skull:
Ncoremusic.se
Fun2fly.se
stollarna.nu

OBS... Det är vanebildande! :twitcy:
Inte vidare komplicerat när ni väl gjort ert passande val!

Lycka till med er kommande domän!
Mvh. Magnus

F

F.d. 58621

Guest

Efter vad jag har hört så ska WordPress vara bland dom absolut bästa verktygen. Jag provade ett tag men stupade på allt underlag som fanns och som spretade åt olika håll. Fick inget bra grepp på WordPress. Sökte runt ett tag till och fastnade till slut på Googles Blogger som tillgodoser våra enkla behov. Och som dessutom är lätt att använda av i princip vem som helst. Lycka till!
V-backen ;)

Toppen