Brittmarie & Sune
HBK Medlem
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: 2,8 idTD
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: chassi 230
Årsmodell Chassie: 1999
Husbilsfabrikat: Ospecificerat
Husbilsmodell: Bürstner A530
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1999
Ämnesområde: Motor
FIAT Ducato 2,8 idTD -99. 7000 mil
Bilen har alltid startat så fort första kolven passerat övre dödpunkten och fungerat helt OK.
Så också idag men efter någon minut tvärdog den. Efter återstart rök den väldigt mycket och gick ojämt. Full gas och ännu mer rök. Verkar som om motorn får på tok för mycket bränsle. .
Samma sak när motorn åter startades efter en stund. Perfekt start och efter någon minut gick den åter för fett med dålig gång.
Motorn har en helt mekanisk dieselpump alltså helt utan elektronisk styrning av insprutning
Tacksam för tips om vad som kan vara fel.
Sune
Chassiemodell: 2,8 idTD
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: chassi 230
Årsmodell Chassie: 1999
Husbilsfabrikat: Ospecificerat
Husbilsmodell: Bürstner A530
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1999
Ämnesområde: Motor
FIAT Ducato 2,8 idTD -99. 7000 mil
Bilen har alltid startat så fort första kolven passerat övre dödpunkten och fungerat helt OK.
Så också idag men efter någon minut tvärdog den. Efter återstart rök den väldigt mycket och gick ojämt. Full gas och ännu mer rök. Verkar som om motorn får på tok för mycket bränsle. .
Samma sak när motorn åter startades efter en stund. Perfekt start och efter någon minut gick den åter för fett med dålig gång.
Motorn har en helt mekanisk dieselpump alltså helt utan elektronisk styrning av insprutning
Tacksam för tips om vad som kan vara fel.
Sune