• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Går det i efterhand sätta in en ugn?

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Går det i efterhand sätta in en ugn?

Om du har ett skåp eller dylikt som du kan avvara så är det ju möjligt. Ut med skåpet & in med ugnen, dra el & gas & fixa ventilationen. Vips så är det klart. En del arbete men fullt genomförbart.

Bennie
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Går det i efterhand sätta in en ugn?

Frågade hos handlaren i Tyskland när vi skulle köpa vår, har för mig att det var €1200 med ugn. Tyckte det lät dyrt, kanske ville han avskräcka oss, dom hade fullt upp i verkstaden.
Det blir ju lite arbete med koppling i EBL, ny provtryckning o.s.v.
Vi är glada att vi inte gjorde det, vi klarar oss med Omnian och skulle idag inte byta bort skafferi/överskåpet.


Peter :)
 

Per och Agnetha

FD HBK Medlem
Inlägg
212
Kommun
Håbo
HBK-Nr
9517
Medlemskap
2023
Sv: Går det i efterhand sätta in en ugn?

Se bara till att det finns tillräckligt med luft mellan tak och ugn. Vi har visserligen en Eriba och vi köpte till ugn som monterades på firman ovanför kyl/frys. Första och enda gången vi använde den var att värma en maträtt, jag satt utanför hb i lugn och ro och väntade på att det skulle varmt, maken gick in och skulle göra ngt annat, ser då att takluckans ram har smält. Han fick uppden igen med en stekspade. Naturligtvis blev det reklamation. Idag har vi ingen ugn. /Agnetha
 
Toppen