• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gå säkrare på husbilstaket med Anti-slip

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
För att underlätta arbetet med att tvätta husbilstaket kan man på takets ena långsida montera en eller alternativt två parallella rader "anti-slip" tejp. Man kan därefter gå halksäkert på denna sida och med långborste enkelt tvätta hela taket. Dessutom skyddas ju taket av tejpen. Det är att rekommendera liknande "anti-slip" som användes på skateboards. Denna tejp är av hög kvalitet och utmärkt vidhäftning. Tejpen finns i olika färger och kan fås på rullar om exempelvis Br= 23 cm, L= 18 meter.

_clear_roll.png

union_sky_blue_roll.png

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Sv: Gå säkrare på husbilstaket med Anti-slip

På mindre flygplan där man går på vingen vi i och urstigning målar vi med en speciell färg som sitter som berg.
Målade denna färg på min maskin efter lackering 1992 och det ser likadant ut ännu.
Ett aber med denna färg och självhäftande mtrl är att det inte går att hålla riktigt rent så det ser alltid lite grått ut trots att färgen är svart.

F

F.d. 24784

Guest
Sv: Gå säkrare på husbilstaket med Anti-slip

Jula har halkskyddstejp, två olika bredder, 25 och 50 mm. 5 m rullar.
Man kan då dra ut flera längder, med exvis 10 - 20 mm avstånd, för att täcka en bredare yta.

Jag klistrade av den smala typen på stegen till alkoven, stegen var väl halkiga.

På taket har gummimattan, som man kan gå på, lossnat och jag tänkte ersätta den med flera längder av halkskyddstejpen.

de
Roy

Toppen