• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

FYRKANTIGA HJUL

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: FYRKANTIGA HJUL

Fördelen med att inte starta motorn flera ggr. under avställningsperioden är ju att du ställer av bilen när det är plusgrader och startar motorn igen på vårkanten när det är plusgrader då är det heller ingen risk att vevhusventilationen är igensatt p.gr. av fruset kondensvatten. Så har jag alltid gjort med mina dieslar i båtar och gör så med min husbil. En kallstart räcker.
/Åke

Diesel Doris

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2025

Husbilar har i regel C-däck som är anpassade till hög belastningsförmåga vilket gör att risken för fyrkantighet är mindre och man kan blåsa i ett högre tryck // Peter

F

F.d. 58728

Guest

Vad skall man tro om detta?
Se Tyresaver hos Verktygsboden.
27098_40f675515cc89f1dfdd6a991ffa6b96b.jpg

Jag har använt liknande, Fiamma Wheel Saver från KAMA (150:- /par) under två vintrar.
Har inte haft något som helst problem med "orunda" hjul utan det rullar mjukt och fint när jag startar på våren efter 5 mån. stillastående utomhus på asfalt.

/BJ

/BJ

Toppen