Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ja nu har jag varit till Tyskland och fyllt gas. Det gick i 42 liter och kostade 27€. Var lite klurigt att fylla. Finns start knapp på macken och den måste hållas inne hela tiden.... men man lär sig nya saker hela tiden.Hej Bysmeden.
Hur stor tank har Du ?
Min är på 116 L ,så jag tankar en gång om året i Tyskland eller i Polen.
Jag behöver bara pengar ,personalen vet vad som behövs att tanka.
Mvh
Perrovski
Hej!Ja nu har jag varit till Tyskland och fyllt gas. Det gick i 42 liter och kostade 27€. Var lite klurigt att fylla. Finns start knapp på macken och den måste hållas inne hela tiden.... men man lär sig nya saker hela tiden.
Hej!Hej Jocko, här har du lite info om gasol.
Gasolinformation
Gasol är ett effektivt och rent bränsle. Avgaserna från gasol innehåller bara koldioxid och vatten. Fördelen med gasol är att det går att lagra mycket energi i små behållare, tack vare att gasen komprimeras till vätska i flaskorna.
En 11 kilos flaska innehåller:
- 11 kg gasolvätska eller
- C:a 22 liter gasolvätska eller
- 10500 liter gasolgas eller
- C:a 140 Kw energi
1 liter gasolvätska väger C:a 0,5 kg. Gasolgas är 1,5 gånger tyngre än luft. Gasens vikt i förhållande till luft är viktigt att känna till av säkerhetsskäl då utströmmande söker sig till låga punkter tex kölen i en båt. En annan viktig egenskap att känna till blandningsförhållande med luft för att få en antändbar gasblandning är 2-10% gas i luften. Bensinånga har ungefär lika blandningsförhållande som gasol, varför bensin är att jämföra med gasol ur säkerhetsaspekt.
M.v.h. JANKRO.
-----------------------------------------------------------------------------Hej!
Tack för ditt svar,det blir med andra ord 20 kr kilot
MVH//Jocko