• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fylla Gasolflaskor

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Hej, jag håller på att göra POIs till navigatorn på alla ställen där man kan fylla sina egena flaskor runt om i Sverige OBS inte byte av flaskor.

Vet ni var så är jag tacksam vad företaget heter ev hemsida och om ni har koordinaterna så är det ett plus. Har ni oxå information om detta utanför Sverige så går det oxå bra.

Detta kommer att delas med till HBKs medlemmar
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.246
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Fylla Gasolflaskor

Timmernabbens karamellfabrik i Mönsterås Timmernabbsvägen 4 383 92 Mönsterås Fyller själva. 210kr för att fylla en PC10 2011Fyller även Tyska flaskor.
Öppettider: Vardag 9-16, lördag 11-13. Utökade öppettider på sommaren.
Hitta till oss: Vid E22, avfart N kustvägen, S Mönsterås (vid Motell Kronmunken).
 

BarbrooBjorn

FD HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Österåker
HBK-Nr
979
Medlemskap
2023
Sv: Fylla Gasolflaskor

Hej och lycka till med den utmärkta idén att skapa en förteckning över påfyllare.
På årets Elmia stötte jag på en försäljerska av lättvikts-P11. Hon påstod att denna (och alla andra P11) kunde fyllas av LPG-stationer hemma och utomlands. Låter för bra för att vara sant ! Vad finns det för hakar ?


BarbrooBjorn
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Fylla Gasolflaskor

Regner med at det var en Aluminium tankflaske, ser ut som en P11. Det er en stor skillnad - på toppen av flasken er det 2 tilkoblinger, den vanlige og en for påfylling. Kan og ha en måler for mengde med gass i flasken. Haken er ar denne må monteres fast - detholder med at en bytter ut beltet med et stålbånd som låses med bolt. For noen land skal en og ha utvendig tilkobling til påfyllingen. Finnes og stålflaske alternativ på samme måte, de har feste til gulvet i gasolskåpet. I Norge finnes det over 150 LPG tank-steder, i Sverige rundt 20 - nedover i Europa tusenvis. En meget god løsning.

Vanlige P11 (og andre normale flasker) er forbudt å fylle for andre enn de som er sertifisert for dette arbeidet og som benytter vekt under fyllingen.
 
Toppen