• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fylla gasol på svensk flaska i Frankrike?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
I många länder i Europa finns det gasolfyllare som kan hjälpa till med att fylla på svenska gasolflaskor men inte i Frankrike!

Har jag fel?

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Fylla gasol på svensk flaska i Frankrike?

Jag har också funderat på det. Jag tror ingen fyller svensk flaska, men man kan se automater för utbytesflaskor överallt vid supermarkets och mackar.

Men jag har ju också LPG flaskor, så jag behöver inte pröva.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Fylla gasol på svensk flaska i Frankrike?

Jag tror det är lika svårt att hitta svenskflaskfyllare i Spanien medan det lär finnas möjligheter i Portugal.

Jappe
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.246
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Fylla gasol på svensk flaska i Frankrike?

Enligt uppgifter vi fått i Frankrike är det överhuvudtaget inte tillåtet att fylla flaskor där. Varken svenska eller andra. Har man inte LPG-flaska får man köpa en fransk flaska och sedan byta den. Om man lämnar tillbaka den får man panten tillbaka. Detta har vi praktiserat tidigare.
Birgitta
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.246
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Fylla gasol på svensk flaska i Frankrike?

Adapter krävs beroende på vilken bil du har. Vi har en fransk bil med adapter till svensk flaska så det var bara att plock bort den. Tror att tyska bilar också funkar. Annars kan man köpa adapter på Fogas bl. a.
Birgitta
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Fylla gasol på svensk flaska i Frankrike?

Nop! Franska flaskor har kortare gänga så tysk adapter bottnar inte. Med dubbla packningar kanske det funkar, -men jag skulle inte chansa.
 
Toppen