• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fy skäms!

F

F.d. 50019

Guest
Har precis haft besök av kompisar som varit på mässan i Jönköping. Tro det eller ej men kl. 5 på morgonen tömmer ett pucko sin toalett i en sopcontainer!
Hoppas DU läser detta ditt svin. Tråkigt nog tog dom inte bilnummret. Fördärvar för andra eller?
 

RolfH

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Ydre
HBK-Nr
453
Medlemskap
2024
Sv: Fy skäms!

Samma hände oss denna helg på Lissebergsbyns camping i Göteborg, vår granne ,en husvagn, gick ut kl 21 på söndag kväll och drog loss spillvattenlungan så att allt avloppsvatten kom in på vår plats. Jag blev f.......d och sa till Dem. De tittate på mig som jag var en idiot.
:confused:
 

OleBerg

FD HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Norge
HBK-Nr
3177
Medlemskap
2022
Sv: Fy skäms!

Jo det var riktigt otur att dom inte tog nummret och skall det vara så svårt att köpa en extra casette om man känner ett behov för detta vilket vi gjorde billigt på ebay.de

Helt enig ! Jeg har en ekstra toa-casett i egen conteiner hengende under bilen. Enkelt og greit å skifte toa-casett dersom det blir nødvendig.

:yes:oleberg
 
F

F.d. 23389

Guest
Sv: Fy skäms!

Ursäkta en amatör som inte äger en husbil, men gråvattnet är väl bara vanligt vatten med en klick diskmedel i och kan väl inte vara mera farligt än de avgaser vi släpper ut ur våra motorer. Rätta mig om jag har fel.

Jodå. Om det är EN som släpper ut det på en viss plats, en gång per år typ så funkar det, men på en plats där många stannar så samlas näringsämnen upp och skapar en mindre mysig odör och otrevligt klägg att vada i... Det brukar följa med en och annan makaron, lite köttslamsor, väl utspätt potatismos etc, som måste hinna brytas ner ju.

/Mikael
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.259
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Fy skäms!

Gråvattentömning handlar mest om lämpligheten rent visuellt, knappast om dess miljöfarlighet som jag tror är minimal.

Det ser inte trevligt ut med en stor pöl eller vattenfall som rinner ut över en parkering och den oinvigde, dvs de som inte har husbil/-vagn vet inte vad det är som rinner och kan tro att det är toaletten. Det gäller att inte skapa negativa attityder mot oss med fritidsfordon vilket är lätt hänt men oerhört svårt att reparera.
 
Toppen