• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fungerande kontantkort i Tyskland, finns det?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Trött på Aldis och Lidl's eländiga kontantkort för Internet, undrar jag om någon vet var man kan köpa ett fungerande kontantkort i Tyskland. Jag kommer till Puttgarden om några dagar.

Jappe

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Fungerande kontantkort i Tyskland, finns det?

Hadde ikke problem med Lidl sitt kort når jeg først hadde fått det aktivert 2 ganger! Første gangen på telefonen like etter kjøp, andre gang når de ikke hadde fått tilbake et undertegnet papir som de hadde sendt til den adressen jeg brukte hjemme hos noen tyske venner (disse var på torpet sitt i Småland!). Ringte og fikk kortet låst opp igjen og fortalte muligens litt lite diplomatisk hvor problematisk de var med sitt byråkrati, men de unnskyldte seg med at det var myndighetene som hadde pålagt dette.

Er du ikke reist ennå så kan du få overta et fungerende kort med €17 i saldo - dvs for en hel måned.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Hemskt vänligt men jag tackar nej till erbjudandet. Aldrig mer Aldis eller Lidl's kort.

Var finns DTK idag? Jag hittar inga bra erbjudanden. Det var mycket bättre för några år sedan!

Jappe

Lars Granqvist

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
4809
Medlemskap
2025

Köpte på Phone House i juli månad kontantkort 1GB 10 EUR 1 Månads
Registering på plats funggerade m.k.t bra.
Mvh
Lars

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Köpte på Phone House i juli månad kontantkort 1GB 10 EUR 1 Månads
Registering på plats funggerade m.k.t bra.
Mvh
Lars

Bäst är att registrera på plats, så Phone House eller andra butiker har en fördel där. På Aldi eller Lidl blir det lätt en massa krångel och att få hjälp i matbutikerna är inte lätt när kassaköerna växer och "snabbköpskassörskan" är okunnig i ämnet.

Frågan är vilken leverantör du fick hjälp med på the Phone House och vilket nät de använder!?

Jappe

Stellplatz

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6758
Medlemskap
2027

Hej Jappe

Kolla med Holiday Phone dom använder blau i Tyskland. Har varit i Tyskland 4 ggr under första halvåret och dom startar upp kortet var gång jag har åkt . Mycket enkelt att fylla på potten i butiker. Rekommenderas i Tyskland

Stellplatz :cool:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi använder Vodafone när vi är i Tyskland och det har fungerat utmärkt. Köpte det för drygt 3 år sedan. Vad jag tycker är bra, förutom täckningen, är att man inte behöva uppsöka någon butik för att fylla på tid/GB utan det gör man direkt på deras sida. När jag kommer till Tyskland och sätter in vodafonekortet så kommer deras sida upp och det är bara att välja för hur lång tid man vill köpa.

F

F.d. 53198

Guest

Hadde ikke problem med Lidl sitt kort når jeg først hadde fått det aktivert 2 ganger!

För ganska precis 2 år sedan införskaffade vi ett abonnemang från ALDI inklusive sticka och en månads "fri" surf. Efter inledande krångel med registrering, där vi fick hjälp av en sympatisk Rhensk pråmskeppare, fungerade det så bra man kan förvänta sig.

Sticka och SIM-kort finns kvar, kan man köpa ny surftid för den kommande månaden utan krånglet med registrering etc.?

/ Erik

Toppen