D
Deleted member 11118
Guest
Kom nu inte med förslag om ipad eller mobiler, vet där finns GPS i dessa apparater, men vill gärna ha förslag på en bra GPS, den gamla börjar lida mot slutet. Önskar en trevlig helg till alla
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Kom nu inte med förslag om ipad eller mobiler, vet där finns GPS i dessa apparater, men vill gärna ha förslag på en bra GPS, den gamla börjar lida mot slutet. Önskar en trevlig helg till alla
Det finns i stort sett bara en tillverkare av navigatorer kvar på en sviktande marknad, nämligen Garmin.
Hej lassej!Kom nu inte med förslag om ipad eller mobiler, vet där finns GPS i dessa apparater, men vill gärna ha förslag på en bra GPS, den gamla börjar lida mot slutet. Önskar en trevlig helg till alla
Vet inte om "marknaden är sviktande, möjligen mättad" - tyder kanske mest på att dessa "GPS-prylar" numera är färdigutvecklade, billiga, utsatta för hård konkurrens samt bevisligen har lång livslängd (>3-4 år), i motsats till många andra produkter (mer eller mindre komplicerade men ändå dyra "mode"telefoner och liknande)!Det finns i stort sett bara en tillverkare av navigatorer kvar på en sviktande marknad, nämligen Garmin.
Vet inte om "marknaden är sviktande, möjligen mättad" - tyder kanske mest på att dessa "GPS-prylar" numera är färdigutvecklade, billiga, utsatta för hård konkurrens samt bevisligen har lång livslängd (>3-4 år), i motsats till många andra produkter (mer eller mindre komplicerade men ändå dyra "mode"telefoner och liknande)!
Hoppas också ipad eller smartphone entusiaster kommer att stanna bort eller angrepp på alternativet.
Lassej du tittar under Autoroute.
Jag kommer inte att argumentera för evigt och alltid med fanatiska människor i detta forum - då skulle jag bli borta.
Se i denna tråd http://www.husbilsklubben.se/forums/t60493/ - det har blivit en plåga / pestilens med dessa sjuka attacker överallt.
Fanatiska människor är helt obekymrade för sina metoder för att ägna sina mål.
Basta.
Knarrevik, din slutledning beträffande statistik hänger jag som vanligt inte riktigt med i, du övertolkar företeelser ur statistiken som ingen vet särskilt mycket om. Dvs inte beskrivet av källan som levererat råstatistiken som enbart anger sålda objekt!Den är sviktande pga att det säljs färre navigatorer till förmån för de allt smartare apparna. Navigeringsapparna är långt ifrån färdigutvecklade, de uppdateras ständigt från allt fler tillverkare. De mest kända är iGO Primo, Sygic, CoPilot och Garmin (ersätter Navigon).
Konkurransen är hård och en bra navigeringsapp för Norden kostar idag 189 kr. Priserna är på väg ned nu när både Google och Apple har/får gratis navigering.