• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fukttest utfört av Bil och Husvagnsservice i Konga

F

F.d. 22595

Guest
Hej alla.

Jag köpte privat en Elnagh Clipper -2004 som gått ganska exakt 9000 mil den 21/5, var och tittade på bilen ett par dagar innan och det enda kravet jag hade var ett godkänt fukttest utfört av en husbilsfirma. Och det testet utfördes av Bil och Husvagnsservice i Konga den 20/5 med 2 anmärkningar, dels en fuktig regel under ena fönstret med 18% fukt samt motsvarande vid toalett fönstret, även där 18% fukthalt enligt protokollet. I övrigt var den torr och fin enligt Bil och Husvagnsservice, och jag prutade ett par tusen på priset och köpte. Fixade regel vid fönstret och det via toafönstret verkade ha torkat ur och inte var så akut. I helgen skulle jag pumpa reservhjulet och såg då att i princip hela botten på ena sidan samt reglar och en bit upp i bakväggen var helt ruttet , även motsvarande på andra sidan samt träet som går i underkant av sidoväggarna fram till hjulhusen. Bara som balsaträ och blött. Allt får rivas bort och bytas och detta bara veckor efter att Bil och Husvagnsservice utfört ett fukttest som inte påvisade detta. De har inte ens bemödat sig att besvara mitt mail angående hur detta kunnat missas. Så denna firma borde upp på svarta listan vad gäller fukttest, för det har de uppenbarligen inte kompetens till. Känns som en rolig början. :(
 
Toppen