• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fuktskador

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Hej!
Kolla ni som har cykelställ om ni har fuktskador, vi hade det i vår förra bil och det blev fuktskador i bakväggen då fukt trängt in i nedre fästena på cykelstället.
Årsmodell 2016 garantin gick ut i april, vi ska inte nämna husbilsfirman som monterade den, de hade borrat igenom bakväggens nedre del och dragit genomgående bult in på insidan i garaget, tätningsmedlet var obefintligt och fuktskador som tack.
Idag så fäster dom övre och limmar nedre för att undvika fukt.
Bara ett tips att kolla detta kostade oss 25000kr mindre i värde då vi bytte in den.
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
508
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Tack för tipset. Jag har noga gått igenom, demonterat och omtätat allt på bakgaveln men egentligen inte nödvändigt då det var föredömligt gjort från fabriken (Hymer). Men med tanke på vilka gamla "gjutjärnscyklar" många hänger upp bak på sina bilar är självklart cykelhållare en öm punkt! Otroligt dåligt av firman som eftermonterat att inte täta ordentligt och jag förstår inte varför ni ska skydda dom utan i stället varna andra så de kanske skärper sig!
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Tack för tipset. Jag har noga gått igenom, demonterat och omtätat allt på bakgaveln men egentligen inte nödvändigt då det var föredömligt gjort från fabriken (Hymer). Men med tanke på vilka gamla "gjutjärnscyklar" många hänger upp bak på sina bilar är självklart cykelhållare en öm punkt! Otroligt dåligt av firman som eftermonterat att inte täta ordentligt och jag förstår inte varför ni ska skydda dom utan i stället varna andra så de kanske skärper sig!
Antar att Admin tar bort om man nämner företagen, och detta företag minns nog inte vad dom gjort och inte gjort när garantin gått ut,
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Antar att Admin tar bort om man nämner företagen, och detta företag minns nog inte vad dom gjort och inte gjort när garantin gått ut,
Det där stämmer inte så länge det inte handlar om dold eller öppen reklam för företag som man själv har intressen i. Det gäller knappast ämnet för den här tråden men det är trådstartaren som väljer att nämna firma eller ej.

//Michael, HBK Web
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Det där stämmer inte så länge det inte handlar om dold eller öppen reklam för företag som man själv har intressen i. Det gäller knappast ämnet för den här tråden men det är trådstartaren som väljer att nämna firma eller ej.

//Michael, HBK Web
Ok!
Då kan jag nämna att vi köpte bilen ny med monterat cykelställ hos
Albins Husbilar i Valskog.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.740
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det där stämmer inte så länge det inte handlar om dold eller öppen reklam för företag som man själv har intressen i. Det gäller knappast ämnet för den här tråden men det är trådstartaren som väljer att nämna firma eller ej.

//Michael, HBK Web

Hur är det med klubbens ansvar när man lägger ut ensidiga påståenden oemotsagda om företag i forumet där man når så många, det borde i värsta fall kunna resultera i en stämning, många forum aktar sig mycket noga för det.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Finns det något som säger att ett företag inte skulle kunna bemöta påståenden mot dem?

//Michael, HBK Web
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Vi har inget utgivningsbevis med ansvarig utgivare så författaren är ansvarig för sina egna inlägg.
Företag kan registrera sig och bemöta om de önskar och det har även skett vid flera tillfällen.
Att berätta om sina egna upplevelser på ett sakligt sätt och namnge företag utan spekulationer är upp till var och en att göra.
 
Toppen