• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fuktskador

Krille52

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
18084
Medlemskap
2027
Jag har gjort en fukttest på min Elnag Baron 580. Det visade sig att det var 100% blött i garaget under bland annat lastluckorna och bakre väggen. Köpte den i oktober och knappt använt den. Man blir ju mycket lessen när sånt visar sig. Vad jag förstår så kostar det mycket att åtgärda. Någon som råkat ut för samma sak och vad gör man?

Svartmögel kan det bli på ytan som är fuktig. Det betyder inte med automatik att konstruktionen under är skadad.
Beroende på konstruktion kan det bli rejält blött i garaget vid camping.

Svartmögel kan det bli på ytan som är fuktig. Det betyder inte med automatik att konstruktionen under är skadad.
Beroende på konstruktion kan det bli rejält blött i garaget vid camping.
Kan det bli blött under golvet vid garageluckorna. Det är inget blött på golvet.

Jag har gjort en fukttest på min Elnag Baron 580. Det visade sig att det var 100% blött i garaget under bland annat lastluckorna och bakre väggen. Köpte den i oktober och knappt använt den. Man blir ju mycket lessen när sånt visar sig. Vad jag förstår så kostar det mycket att åtgärda. Någon som råkat ut för samma sak och vad gör man?
hur har du köpt den privat eller via en firma??? har du köpt den via en seriös firma kolla med dom ..

Tillbaka
Toppen