• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fuktskador

Krille52

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Falun
HBK-Nr
18084
Medlemskap
2025
Jag har gjort en fukttest på min Elnag Baron 580. Det visade sig att det var 100% blött i garaget under bland annat lastluckorna och bakre väggen. Köpte den i oktober och knappt använt den. Man blir ju mycket lessen när sånt visar sig. Vad jag förstår så kostar det mycket att åtgärda. Någon som råkat ut för samma sak och vad gör man?
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.379
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Svartmögel kan det bli på ytan som är fuktig. Det betyder inte med automatik att konstruktionen under är skadad.
Beroende på konstruktion kan det bli rejält blött i garaget vid camping.
 

Krille52

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Falun
HBK-Nr
18084
Medlemskap
2025
Svartmögel kan det bli på ytan som är fuktig. Det betyder inte med automatik att konstruktionen under är skadad.
Beroende på konstruktion kan det bli rejält blött i garaget vid camping.
Kan det bli blött under golvet vid garageluckorna. Det är inget blött på golvet.
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Jag har gjort en fukttest på min Elnag Baron 580. Det visade sig att det var 100% blött i garaget under bland annat lastluckorna och bakre väggen. Köpte den i oktober och knappt använt den. Man blir ju mycket lessen när sånt visar sig. Vad jag förstår så kostar det mycket att åtgärda. Någon som råkat ut för samma sak och vad gör man?
hur har du köpt den privat eller via en firma??? har du köpt den via en seriös firma kolla med dom ..
 
Toppen