• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fuktskada Husbil Bilder Kommer senare

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Tänkte inte i dom Banorna Bara Glad att ha en Husbil igen ska försöka att fixa till Golvet på Toan i Morgon så sätter Jag dit avfuktarn får den stå på ett tag få se hur mycket fukt som är kvar efter det har gjort så på husbilar tidigare med Gott resultat ska plocka ut Kylskåpet en av Dagarna är det Trasigt Så Får jag Byta ut det och ska kolla Truman Någon som vet hur man sätter igång det Gamla Systemet Kommer inte ihåg hur Man Gjorde Har ju haft en sån för Länge Sen Fläkten Går men ingen Värme Fast jag Ställer den på det Högsta Gradtalet
Sorry Torbjörnh. Hade lite tankar om hur du skulle gå vidare rent juridiskt. Men du är inte där, då är inte jag det heller längre. Lycka till!

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
1. Kolla upp om du har en hemförsäkring... om det ingår juridisk vägledning i den ? Ev gratis eller billigt.

2 Om du ska köra avfuktare...jag vet inte..men drar till med några veckor minst..så länge som möjligt...

3. Innan du gör något...först måste du lokalisera var det läcker...det är ju ingen mening med att..måla tak..om.det läcker in !

4 jODetbLirliTesVÅrläStsÅhÄR%

Ps kan finnas ett batteri nere i fronten på trumapannan... kolla... batteri och så att det är kontakt där.

Senast ändrad:

toker

HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
42457
Medlemskap
2025
det ju totalt lönelöst att börja bråka med säljaren. kan han sälja den bil så skiter han nock i allt annat oxå
tänk på att vinner du i rätten o motpart inte kan betala rättegångs kostnader
då får du betala, farbror staten ska ha sina pengar o bryr sej inte om vem som betalar
PS: vart tog bilderna vägen. utan bilder har det alldrig hänt ;)

toker

HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
42457
Medlemskap
2025

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Just nu så har ju motparten tillgångar....47 000 kronor..och det är ju precis så mycket som du vill ha. Där hade du ju tur! !

I # 13 finns ju ett protokoll... där de skriver ganska exakt var de hittat fukt.
Hur tolkar du det protokollet?
Du borde börja med att undersöka noga runt de platser de skrivit....och se om du på något sätt kan komma på varför det är fukt där.
Du ska så klart inte börja med att spackla och måla i taket.
Innan man ens börjar fundera på juridik..så är så klart det första att t ex ringa till säljaren och säga att du inte är nöjd... fast förmodligen så är säljaren nöjd med affären? Vet säljaren att du inte är nöjd?

Senast ändrad:

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2025
Går väl med ganska hårda ord och hot kräva rätt och pengarna tillbaka? Ta med någon välvuxen kompis. Bara för trygghet för dig själv. Man lurar ju inte sina medmänniskor hur som helst. Polisanmäl för bedrägeri. Även om du inte får hjälp av polis ger det ju negativt mot säljaren.

toker

HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
42457
Medlemskap
2025
men med det fuktprotokolet kan man ju inte säga han har blivit lurad
han har blåögd trott på va säljaren har sagt utan att kolla
man har ju faktiskt lite skyldighet att kolla upp det man köper
o när halva bilen är i uordning o inget fungerar bör man ju förstå
att nån stans är den famösa hunden begraven
undersöknings plikt. absolut inget ont om TS.
men allment borde folk nock kolla lite mer när dom handlar
så var det inte så mänga som blev lurade. ofta är det självförvållad

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Går väl med ganska hårda ord och hot kräva rätt och pengarna tillbaka? Ta med någon välvuxen kompis. Bara för trygghet för dig själv. Man lurar ju inte sina medmänniskor hur som helst. Polisanmäl för bedrägeri. Även om du inte får hjälp av polis ger det ju negativt mot säljaren.

Ett ovanligt väl genomtänkt gott råd ?

Toppen