• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fryser om ryggen...

F

F.d. 53074

Guest
Dubbelsängen ligger ovanpå det stora bagageutrymmet som inte är speciellt väl isolerat. Det gör att sängen blir ganska kall och vi fryser om ryggen då vi lagt oss. Trots att vi tycker om att kramas...
Någon som har tips på bra isolermaterial som man kan använda? Kanske något som inte är mer än 1-2 cm tjockt och kan läggas under madrasserna?

Hälsning/Kjell, the cool one.:D
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Fryser om ryggen...

Hej!
Lite off-topic, men jag kan inte låta bli att kommentera frågan om luft- kontra vattenburen värme. Luftburen värme känns osäkert vid vintercamping. Jag har inte haft någon husbil med luftvärme sedan 70-talet, men då kompletterad med en gasoldriven motorvärmare. Dieselvärmare i all ära, men min erfarenhet är att om dessa någon gång strejkar så är det när det är kallare än -30, vilket det har varit åtskilliga gånger denna vinter.
Med vattenburen värme så har man alltid möjlighet att värma motorn genom att köra värmeväxlaren baklänges för att säkert kunna starta bilen. Att kunna värma bodelen med spillvärme är också en fördel, men den extra säkerhet som möjligheten till motorvärme ger är helt avgörande för mig som vintercampar i ödemarken under vinterns fisketurer.
aake
 
Toppen