• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Fritidsfordon i Europa

Sv: Fritidsfordon i Europa

Och vilken extrem ökning det varit i Europa de senaste åren!

God morgon i tråden ! Ja Du Knarrevik, tittar man sedan på den procentuella förändringen så toppar Sverige statistiken med god marginal fritidsfordon totalt, husbilar ligger vi god trea :mh:
Så lust och ekonomisk möjlighet verkar inte fattas i vårt land !!!
En fortsatt fin vår hälsar
Hasse & Ingegerd

Senast redigerad av en moderator:

Ja så är det nog. Danmark har skyhöga fordonsskatter. Många har sina bilar hyrda/ reggade i Tyskland.

Träffade en dansk med husbil i bibione han sa att det säljs 100 - 150 husbilar i danmark jag visade honom en husbils tidning med vår försäljning han höll på och svimma

Att tänka på i Danmark kan man inte bara avställa bilen man skall avregistrera den. for inte att betala skat och försäkring under vintern. Kanske därfor det relativt låga antal husbilar.

Det som virkelig svir i Danmak er engangsavgften på nye biler, formelen for denne straffer husbiler spesiellt hardt. Den tilsvarende i Norge har en rabatt for husbiler slik at en kun betaler 22% av beregnet avgift.

Tillbaka
Toppen