• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fria Canal Digital kanaler utomlands

F

F.d. 55337

Guest
Vi befinner oss nu i Spanien närmare bestämt i Benidorm. Vi har en Parabol och ett Canal Digitalkort, förut har vi fått in en del kanaler bland annat Eurosport HD, Discovery Showcase och några till kanaler. Idag när vi provar är det ingen signal alls på Thor. Är det någon som vet nåt om detta, har dom gjort någon spärr även på dessa kanaler så man inte kan se dom?

Anders och Birgitta

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Fria Canal Digital kanaler utomlands

Thor har endel transpondere med europa dekning, men de nordiske canal digital bruker normalt transpondere med Norden dekning. Men hver transponder har sine frekvenser, så det vil være synlig på listene hos Lyngsat.com

F

F.d. 55337

Guest

Thor har endel transpondere med europa dekning, men de nordiske canal digital bruker normalt transpondere med Norden dekning. Men hver transponder har sine frekvenser, så det vil være synlig på listene hos Lyngsat.com

Det konstiga är att vi har sett på dessa kanaler häromdagen här nere och vi har inte ändrat nåt hos oss.

Anders och Birgitta

Kronvall

HBK Medlem
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2025

Det konstiga är att vi har sett på dessa kanaler häromdagen här nere och vi har inte ändrat nåt hos oss.

Anders och Birgitta

Har du Canal Digitals box?
Jag har också råkat ut för att kanalerna försvinner, fick sen information om att Canal Digital uppdaterar sitt programkort en gång per månad. Uppdateringen slår inte igenom om kortet sitter in en box (CA-modul) som inte är godkänd av Canal Digital, vilket jag har.
Numera tar jag med mig hemmaboxen när vi ska vara ute under en längre period. Den boxen går, som tur är, på 12 v. När signalen försvinner flyttar jag över programkortet en kort stund, jag sen funkar det igen.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Kör en ny uppdatering på Thor och vänta en stund, så har du nog tillbaka dina gamla favoriter.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Esbjörn er inne på noe vesentlig, den månedlige oppdateringen av kortgyldighet sendes ut med forskjellig frekvens på kanalene. Noen kanaler har ikke denne oppdateringen, på hovedkanalene sendes oppdateringen omtrent en gang i timen.

En ser enkelt om det er manglende oppdatering av kortet, en får da et felmedelande om at en ikke har behörighet til denne kanalen. Er signalet borte er det en helt annen melding.

F

F.d. 55337

Guest

Tack för alla tips. Nu har vi sökt om sateliterna och sen sökt om kanalerna och nu funkar det som förut igen. Det var nog som några av er uppgett att det skett en uppdatering och då missade vi den för då hade vi nog SVT Worldkortet i.

Hälsningar Anders och Birgitta

Toppen