• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Freshjet 1700 erfarenheter?

F

F.d. 25463

Guest
Är det någon som har en sådan monterad ?
Undrar om kapaciteten räcker till vår Dethleffs 5881?
Någon som kör den med inverter under färd?
Ljudnivå acceptabel?
MVH Pelle
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25802

Guest
Sv: Freshjet 1700 erfarenheter?

Jag har precis monterat en sådan på min Challenger. Har inte hunnit testa så mycket än, men den var lättmonterad och verkar gå relativt tyst och mjukt.
Med tanke på att den bara drar lite drygt 600W när den jobbar på max, så borde en 1000W inverter klara att driva den under färd. Lite beroende på hur stor generator du har. Sen behöver du kanske inte låta den jobba på max i flera timmar åt gången när du kör?.

Rekommenderar att du köper den utomlands. Jag köpte min på Ebay från Italien. Under 13000kr komplett med innerdel och frakt. Monterings- och bruksanvisning på svenska. :)
 
F

F.d. 21985

Guest
Sv: Freshjet 1700 erfarenheter?

Hej
Har freshjet 1700:an funkat bra sen? Överväger att skaffa den eller en 1100 att montera i vår vw t4 westfalia, den är ju under 5m lång, så 1100:an kanske kan räcka? Vad tror ni? Vi har ingen annan ac i bussen, så förhoppningen är att även kunna köra den på inverter när vi kör (har en 90A generator).

Tips och erfarenheter mottages gärna!

Mvh Sverker
 
Toppen