• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Framvagnsinställning i Göteborg

Margus

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1233
Medlemskap
2024
Var på besiktning igår och allt gick bra. Dock tyckte besiktningskillen att jag borde göra en framvagnskoll eftersom däcken började bli lite snedslitna.
Har någon tips om var man kan göra koll/inställning i Göteborgstrakten på en så stor bil som en Hobby 670 Toskana? Pris? Tack på förhand.
//Margus

F

F.d. 55262

Guest
Sv: Framvagnsinställning i Göteborg

Hej!! Tagene Fritidscenter eller Varla Bil i Kungsbacka.
Kostnad kan jag inte ge dig. Mvh/Stig

Bosse Marianne 2075

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2075
Medlemskap
2025

Hej.
Gummigubben, ute på Bäckebol ( kanonkille) jag har gjort detta med husbilen och personb. Han ställer in fram och bakvagn, med data.

Marcus58

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4940
Medlemskap
2025

Jag skulle också behöva göra en framvagnsinställning. Skulle vara intressant att höra vad priset är.

F

F.d. 52920

Guest

Kanske inte så intressant,men jag gjorde det här i Finland för ett tag sedan 60€ (laser instrument)

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

Gjorde inställningen i Mjölby .Kostade 700:-.Felet är att inställningen görs när chassit inte är påbyggt än.Att det sen lastas till max som husbil gör att inställningen blir fel från början.Alla husbilar borde få en justering efter påbyggnad.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Hej Kosmar!
Vänd dig till Vianor på Järnringen i Partille.Det är ju nära hemma och dom är väldigt bra.
Anders.B:)

Margus

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1233
Medlemskap
2024

Anders, Vianor på Järnringen är ju perfekt läge! Kollar på måndag. Tack!
//Margus

Margus

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1233
Medlemskap
2024

Idag var jag hos Vianor på Järnringen i Partille och fick framvagnsinställning fixad. Tog en timme och kostade 1000 spänn. Bra bemötande och bra utrustning. Nu är det OK.:)
//Margus

lydde

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6666
Medlemskap
2025

Hej på Er!
Jag är en helt ny medlem här, såg inlägget, hade samma problem på min förra husbil, en Frankia 700 FD, ganska stor alltså. Det finns ett jättebra ställe i Halmstad om ni är intresserade så skall jag kolla vad det var firman heter.
Hälsningar Roland Lydén

F

F.d. 58576

Guest

Vi gjorde hjulinställning fram + bak hos Tagene Hjulinställningi Hisings-Kärra.tel.031 571 671.Det var 2007 09 11,och då kostade det 595:-(vi fick MHCS rabatt)Bra arbete med datorprotokoll. Kolla www.hjulinstallning.se

Mvh. Avo o Laila

Toppen