I
Iveco 35
Guest
Idag har vi haft husbilen på verkstad och fått bytt framfjädrar. Nu åker vi inte med näsan i marken längre och slipper att använda klossar jämt. Tyckte också att bilen blev stabilare i framvagnen.
Olle.

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har kollat upp med verkstaden, dom andvänder Lesjöforsfjädrar något längre och tjockare gods. Framvagnskontroll ingick liksom just. av strålkastare. Vår bil har gått 700mil, vi bytte fjädrar bara för att få upp hänget i framvagnen. Helt klart en helt annan bil både stil o körmässigt. Säkert värt pengarnna. ( Göte du har nog fått ett kanonpris på ditt byte) bara fjädrarna kostar ca 2400. Mvh. Olle.
Är det någon skillnad på framfjädrarna på de olika modellerna, 3,0 2,3 ? Är det någon som vägt och kollat axeltrycket fram då en är så låg? Vägde vår bil i går och har 1430Kg på den i.o.f. sig med väldigt lite utrustning och tomma tankar.Hej Mc-Louis.Priset blir nog ungefär detsamma eftersom framvagnsinställning och ljusinställning inte ingick.Efter som jag ställer in husbilen nu så väntar jag till våren. Det kostar ca:800:-
Hej Göte . skulle vara intressant vardu köpte din tjänst i växjö pga, jag skall oxå byta och det var ett humant pris du skriver om. hör av dig. Christian Weiholt.Hej jag har också bytt fjädrar.Det kostade 3500:- i växsjö.Han använder lesjöfors fjädrar .Det skulle vara intressant att veta vilket fabrikat som ni använde.Lika mjuka eller hårdare?Ingick kontroll av framhjulsinställningen i priset?
M.V.H.Göte27
Hej.Hej Göte . skulle vara intressant vardu köpte din tjänst i växjö pga, jag skall oxå byta och det var ett humant pris du skriver om. hör av dig. Christian Weiholt.![]()
Hej Cristian.Gå in på deras hemsida www.dohini.se Priset är lite avhängit vilken årsmodell du har.Den nya modellen av Fiat är något dyrare.Det är lite krångligare att byta fjädrara på den nya.Men han kanske gör det för samma pris.Fråga efter Gert.Var medveten om att den kan bli lite stötigare och lite mer vägljud efteråt.Jag behöll dom gamla fjädrarna om jag skulle ångra mej.OM du byter så hör av dej efteråt.Det vore intressant att veta vad du tycker.M.V.H.Göte27Hej Göte . skulle vara intressant vardu köpte din tjänst i växjö pga, jag skall oxå byta och det var ett humant pris du skriver om. hör av dig. Christian Weiholt.![]()
Bengt-Åke, jeg tror din bil har Fiat bakramme med lange fjærblad. Det finnes til disse et par varianter av luftfjæring som tilsats, med og uten fjernstyring av høyden. Hvis det er AL-KO bakramme så skulle den vært høyere fra fabrikk, men der finnes det og en luft tilsats fra AL-KO eller Goldsmith.