Jag är ägare av en Carthago som är ett år gammal. Ganska snart kunde jag konstatera att framfjädrarna inte var gjorda för den bil jag trodde jag hade köpt. Chassiet var ju gjort för 4,5 ton. Då jag väge fordonet vid en resa hade jag en totalvikt omkring 4 ton, alltså god marginal till den vikt fordonet var konstruerad för. Husbilen slog igenom fram mot gummibufferterna vid inte alltför märvärdiga gupp. Tog kontakt med Bossings i Linköping, som först vägde husbilen och sedan bytte de ut framfjädrna som var anpassad till vikten på husbilen. Bifogar bild på dels orginalfjädern, samt den som blev inmonterad. Vilken skillnad det blev på dels komforten samt säkerheten på väg. Husbilen kom också upp 50 mm är nu nästan i våg.
Ska det fä vara på detta sättet. Jag tror det inte skiljer något mellan husbilstillverkarna. De köper ett chassie som skall passa till många modeller oavsett vikten.
Ska det fä vara på detta sättet. Jag tror det inte skiljer något mellan husbilstillverkarna. De köper ett chassie som skall passa till många modeller oavsett vikten.