F
F.d. 55579
Guest
Vi har en Hymer B674 SL årsmodell 2010 och bor i Lund, Skåne.
Husbilen registrerades första gången i april 2012. Vi köpte den i november 2012 och den hade då gått 600 mil. Vi tyckte att den var för låg i framändan och för att duschavloppet skulle fungera var vi tvungna att parkera i uppförsbacke eller använda kilar. Mellan framdäckets ovankant och framskärmens undersida kunde jag inte få in en knuten hand.
Fick höra att låg framända är ett vanligt problem för de flesta helintegrerade husbilar. Efter internetsökning och sökning på Husbilsklubbens hemsida ringde jag till Dohini Däck AB i Växjö och pratade med Gert-Owe Petersson. Dohini Däck har ett fast pris för fjäderbyte (5000 kr, augusti 2014) och Gert-Owe gav ett mycket bra intryck. Jag önskade lyfta framändan 70 mm men Gert-Owe sade att det kunde han inte lova men menade att det skulle bli minst 50 mm. I verkligheten blev det 60 - 65 mm. Det hör till saken att Dohini Däck ligger granne med Sveriges största fjäderfabrik Lesjöfors som har hela Europa-lagret där. Dohini Däck utförde arbetet medan vi gick in till centrum för lunch.
Bilen blev mycket bättre att köra, nu fjädrar framvagnen mjukt och fint utan genomslag som vi ofta hade tidigare. Duschens avlopp fungerar perfekt och vibrationerna vid körning har i stort sett försvunnit. Jag ångrar bara att jag inte bytte fjädrar tidigare.
Dohini Däck byter fjädrar på ca 30 husbilar om året och har därmed stor erfarenhet av fjäderbyten på husbilar. Man måste ta bort en del av bilens inredning för att komma till fjäderbenens ovansida. Det syns inte det minsta spår av att någon har rört inredningen. Jag rekommenderar Dohini Däck till er alla, de är proffsiga och vänliga och inte för dyra.
Bo Altheden
Husbilen registrerades första gången i april 2012. Vi köpte den i november 2012 och den hade då gått 600 mil. Vi tyckte att den var för låg i framändan och för att duschavloppet skulle fungera var vi tvungna att parkera i uppförsbacke eller använda kilar. Mellan framdäckets ovankant och framskärmens undersida kunde jag inte få in en knuten hand.
Fick höra att låg framända är ett vanligt problem för de flesta helintegrerade husbilar. Efter internetsökning och sökning på Husbilsklubbens hemsida ringde jag till Dohini Däck AB i Växjö och pratade med Gert-Owe Petersson. Dohini Däck har ett fast pris för fjäderbyte (5000 kr, augusti 2014) och Gert-Owe gav ett mycket bra intryck. Jag önskade lyfta framändan 70 mm men Gert-Owe sade att det kunde han inte lova men menade att det skulle bli minst 50 mm. I verkligheten blev det 60 - 65 mm. Det hör till saken att Dohini Däck ligger granne med Sveriges största fjäderfabrik Lesjöfors som har hela Europa-lagret där. Dohini Däck utförde arbetet medan vi gick in till centrum för lunch.
Bilen blev mycket bättre att köra, nu fjädrar framvagnen mjukt och fint utan genomslag som vi ofta hade tidigare. Duschens avlopp fungerar perfekt och vibrationerna vid körning har i stort sett försvunnit. Jag ångrar bara att jag inte bytte fjädrar tidigare.
Dohini Däck byter fjädrar på ca 30 husbilar om året och har därmed stor erfarenhet av fjäderbyten på husbilar. Man måste ta bort en del av bilens inredning för att komma till fjäderbenens ovansida. Det syns inte det minsta spår av att någon har rört inredningen. Jag rekommenderar Dohini Däck till er alla, de är proffsiga och vänliga och inte för dyra.
Bo Altheden