• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Frösåkers brygga

F

F.d. 14324

Guest
Hej.

Vi tänkte försöka klämma in ett besök vid Frösåkers brygga i sommar, det är ett ställe som är byggt i vikingastil och det är åter öppnat i år efter att det mesta brann ner för två år sedan. Jag är även nyfiken på att testa käket där.

Jag tror att ungarna skulle ha kul med att smida järn och åka med i en vikingabåt samt skjuta pilbåge och rista runor som omväxling, varför inte inte testa yxkastning! Helt klart nåt annat än att spela wii och xbox! :D

Frösåkers Brygga

Stället ligger ett par mil utanför västerås, golfbanan bredvid kanske kan locka någon och på vägen dit passerar man en fågelsjö som jag också har uppskriven på "To-do-listan"

Det som väckte positiva känslor för att åka dit var en artikel i en tidning jag läste i går där de skrev att "vi vill att barnfamiljer ska komma hit och bara vara, vi tar inget inträde och vi skinnar ingen"
Denna inställning till barnfamiljer lockar mig för oftast brukar brukar det kännas att det är just mina pengar de vill ha när vi åker till ett ställe med barnen.

mvh jocke
 

Cizzie69

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Västerås
HBK-Nr
14143
Medlemskap
2024
Sv: Frösåkers brygga

Var det bra på frösöker brygga? Kunde man ligga kvar över natten eller flyttade ni på er?
Jag bor i Västerås men aldrig varit där. Dax för en ändring.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Frösåkers brygga

Hej, tyvärr lyckades vi inte med att ta oss dit i år varken med husbilen eller personbil så jag har inget att berätta om stället.
Jag hoppas på bättre lycka nästa år. :)

mvh jocke
 
Toppen