• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Från glädje till sorg och kaos

F

F.d. 55749

Guest
Vi har i många år funderat på att byta till en ny husbil. I april bestämde vi oss, och den 21/4 hämtade vi vår nya fina husbil Eura Mobil terrestra. Vi tog en liten tur över helgen, för att lära oss hur allt fungerade. Allt var underbart och vi var så stolta och glada.
Sedan började krånglet! Helgen 5-6 maj åkte vi till Eskilstuna Zoo med vårt lilla barnbarn. Hon och hennes mamma låg i den nedfällbara sängen. De tyckte det var jättemysigt, och det var det, tills vi morgonen därpå skulle fälla upp sängen. Det gick inte att få den ända upp, så vi fick böja oss för att sitta när vi åkte hem.När vi kom hem åkte vi tillbaka till återförsäljaren för att få sängen åtgärdad. Det hände inget på en vecka, så vi var tvungen att hämta hem den igen, eftersom vi skulle på kalas och behövde något att sova i.( det gick att tvinga sängen upp och ner). På natten regnade det och på morgonen sa vår svärdotter, som låg i överbädden att det var jätteblött i taket (det regnade in). Vi åkte hem och packade ur allt ur husbilen och åkte tillbaka med den till återförsäljaren. Vi sa att vi ville ha en ny eller pengarna tillbaka. Han tvekade och ville ha några dagar på sig. Han skulle försöka täta vid TV antennen i taket. 2 dagar senare fick vi veta att bankerna hade ställt in all betalning till återförsäljaren. Vi gick då till Råd rummet för att få hjälp. De sa att vi skulle hämta husbilen med en gång för firman går i konkurs. Vi gjorde det och såg då att de försökt täta i taket. Vi hoppades att det skulle vara tätt, men ack vad besvikna vi blev när vi dagen därpå efter en rejäl regnskur, upptäckte att det var blötare än någonsin. Vi ringde då till generalagenten för Eura Mobil i Sverige och frågade vad vi skulle göra. Han sa; åk till Ludvika, där har vi en stor verkstad som kan hjälpa er. Fredag den 1 juni åkte vi dit med husbilen, och blev mycket positivt mottagna, de lovade hjälpa oss. Vi tog bussen hem och tänkte att nu ordnar det sig nog till det bättre. På måndag ringde platschefen från Ludvika och sa att något hänt med vår husbil, den hade blivit påkörd på parkeringen. Kofångaren och ena backspegeln var skadade. Då tänkte vi, att det här kan inte vara sant. Vi har åkt i den 3 gånger och haft den i drygt en månad.

- Sängen fungerar inte - Det regnar in. - Återförsäljaren har gått i konkurs ( viket innebär att vi inte kan få några pengar tillbaka) - Den är påkörd.
Just nu känns det som omvi inte orkar så mycket mer.
Vår jättestora glädje har förbytts i total kaos.
Lars.Maggan
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Från glädje till sorg och kaos

Från och med nu kan det bara bli bättre,jävligare kan det inte bli:mad:.
Jag kan erkänna att Jag hade brutit samman hoppas det löser sig på ett ok sett för er.
Ett gammalt talesätt säger att elände kommer i grupper om tre,stämmer tyvärr i ert fall.
tänk positivt och var stentuffa mot motparten.

Ha de
 

Mattssons

FD HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Åland
HBK-Nr
10069
Medlemskap
2021
Sv: Från glädje till sorg och kaos

Men vad fruktansvärt, lider med er!
Hoppas att allt ordnar sej till det bästa!

Mvh Åsa
 
F

F.d. 24481

Guest
Sv: Från glädje till sorg och kaos

Undrar så hur det har gått för er !
Hoppas att det har löst sig.
Mvh Gro
 
F

F.d. 53143

Guest
Sv: Från glädje till sorg och kaos

Hallå

Hoppas att det löser sig nu står i allafall bilen på en mycket bra seriös verkstad.
Det är i alla fall vår åsikt om Ludvika.

MVH

Lars-Erik & Mari
 

ejerblom

FD HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023
Sv: Från glädje till sorg och kaos

Någon skrev här på forumet att aldrig köpa en ny husbil. Kan inte förstå att när man köper en ny HB för stora pengar ska behöva stå ut med en massa fel? Föreligger inte leveranskontroller där alla funktioner testas? Dessutom att behöva stå ut med arroganta och nonchalanta tillmälen. Vi har själva varit med om detta, där tillverkaren gör gällande att dom alltid är steget före.
När vi gick från husvagn till husbil tittade vi på alla möjliga märken, men ingen föll oss i smaken. Av en ren tillfällighet fick vi se en I TEC 590 som gått 400 mil som vi föll för direkt. I mångas ögon kanske en udda HB, men vi är jättenöjda, inga problem och verkar gediget byggd.
Tycker synd om trådskaparen och hoppas att allt löser sig på bästa sätt.
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Från glädje till sorg och kaos

Hej!
Fy fasiken va supertråkigt, hoppas verkligen att allt ordnar sig för er på ett smidigt och bra sätt så att ni kan få njuta av ett härligt husbilsliv!
Mvh
Pilot
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Från glädje till sorg och kaos

Stackare, jag vet hur det känns.
Jag kan i alla fall säga att de tog sitt ansvar och har börjat åtgärda felen.
Ekonomisk kompensation.
Jag tror nog vi blir nöjda till slut.

Se vårt elände. Inte så stort som ert men man blir ledsen, förbannad, besviken.

http://www.husbilsklubben.se/forums/t63644/
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Från glädje till sorg och kaos

UCH !!! vilken otur ,men ha tröst för det kan knappast bl värre, rep av vattenläcka måste väl gå på Garantin eller,????hälsningar lars o margareta (snygga namn har vi i alla fall)
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Från glädje till sorg och kaos

Någon skrev här på forumet att aldrig köpa en ny husbil. Kan inte förstå att när man köper en ny HB för stora pengar ska behöva stå ut med en massa fel? Föreligger inte leveranskontroller där alla funktioner testas? Dessutom att behöva stå ut med arroganta och nonchalanta tillmälen. Vi har själva varit med om detta, där tillverkaren gör gällande att dom alltid är steget före.
När vi gick från husvagn till husbil tittade vi på alla möjliga märken, men ingen föll oss i smaken. Av en ren tillfällighet fick vi se en I TEC 590 som gått 400 mil som vi föll för direkt. I mångas ögon kanske en udda HB, men vi är jättenöjda, inga problem och verkar gediget byggd.
[/quote)


Jag lider också med trådskaparen och hoppas att det löst eller löser sig på bästa sätt.
Vi har nu hittat vår pärla (3:e gången gillt) en Tec Freteec 708 ti g modell 2006 inte ett enda fel på den så här långt sen augusti 2011.
MVH Gunilla
 
F

F.d. 25246

Guest
Sv: Från glädje till sorg och kaos

En bamse kram till er och har bara hört gott om där bilen är nu så ni är snart ute på vägen igen med en torr o fin husbil.
//Mikkeman
 
F

F.d. 17941

Guest
Sv: Från glädje till sorg och kaos

Lider också med er , man blir förtvivlad , känner sig maktlös . Tänk vad lite juridisk suport hade varit bra , veta exakt vad jag har för rättigheter , man kan ju inte allt själv.
Totte 04
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Från glädje till sorg och kaos

hej
Tråkigt, men var inte HB fukttestad?

Var till Bilfirman som har vinterdäcker till våran HB igår,och avtalade tid för byte till viterhjulen.
Då talade han om att en nästasn ny Hobby var "rutten" vid sidan där markisen sitter.
Firman som monterat markisen hade inte tätat skruvhålen.
Så det inte frid och fröj, hos alla HB ägare nu för tiden.
/Vidhem
 
F

F.d. 1606

Guest
Sv: Från glädje till sorg och kaos

Vår Hobby 750 -08 var rutten hela högersidan framifrån och bak, 10 -15 cm in och 10-15 cm upp. Klantskallen som monterat larmet hade borrat rakt genom luckan och genom tätninglist i bakre lastutrymmet. Den här montören jobbade svart åt säljaren. Detta var 4:e nya bilen från dom. Vi fick stämma dom i tingsrätten för att i vart fall få lite kompensation. Dom vägrade återta bilen. Generalagenten- läs Forsbergs- var mycket hjälpsamma och gjordet det återförsäljaren borde gjort.

Hjälpa kunden.
 
Toppen