F
F.d. 55749
Guest
Vi har i många år funderat på att byta till en ny husbil. I april bestämde vi oss, och den 21/4 hämtade vi vår nya fina husbil Eura Mobil terrestra. Vi tog en liten tur över helgen, för att lära oss hur allt fungerade. Allt var underbart och vi var så stolta och glada.
Sedan började krånglet! Helgen 5-6 maj åkte vi till Eskilstuna Zoo med vårt lilla barnbarn. Hon och hennes mamma låg i den nedfällbara sängen. De tyckte det var jättemysigt, och det var det, tills vi morgonen därpå skulle fälla upp sängen. Det gick inte att få den ända upp, så vi fick böja oss för att sitta när vi åkte hem.När vi kom hem åkte vi tillbaka till återförsäljaren för att få sängen åtgärdad. Det hände inget på en vecka, så vi var tvungen att hämta hem den igen, eftersom vi skulle på kalas och behövde något att sova i.( det gick att tvinga sängen upp och ner). På natten regnade det och på morgonen sa vår svärdotter, som låg i överbädden att det var jätteblött i taket (det regnade in). Vi åkte hem och packade ur allt ur husbilen och åkte tillbaka med den till återförsäljaren. Vi sa att vi ville ha en ny eller pengarna tillbaka. Han tvekade och ville ha några dagar på sig. Han skulle försöka täta vid TV antennen i taket. 2 dagar senare fick vi veta att bankerna hade ställt in all betalning till återförsäljaren. Vi gick då till Råd rummet för att få hjälp. De sa att vi skulle hämta husbilen med en gång för firman går i konkurs. Vi gjorde det och såg då att de försökt täta i taket. Vi hoppades att det skulle vara tätt, men ack vad besvikna vi blev när vi dagen därpå efter en rejäl regnskur, upptäckte att det var blötare än någonsin. Vi ringde då till generalagenten för Eura Mobil i Sverige och frågade vad vi skulle göra. Han sa; åk till Ludvika, där har vi en stor verkstad som kan hjälpa er. Fredag den 1 juni åkte vi dit med husbilen, och blev mycket positivt mottagna, de lovade hjälpa oss. Vi tog bussen hem och tänkte att nu ordnar det sig nog till det bättre. På måndag ringde platschefen från Ludvika och sa att något hänt med vår husbil, den hade blivit påkörd på parkeringen. Kofångaren och ena backspegeln var skadade. Då tänkte vi, att det här kan inte vara sant. Vi har åkt i den 3 gånger och haft den i drygt en månad.
- Sängen fungerar inte - Det regnar in. - Återförsäljaren har gått i konkurs ( viket innebär att vi inte kan få några pengar tillbaka) - Den är påkörd.
Just nu känns det som omvi inte orkar så mycket mer.
Vår jättestora glädje har förbytts i total kaos.
Lars.Maggan
Sedan började krånglet! Helgen 5-6 maj åkte vi till Eskilstuna Zoo med vårt lilla barnbarn. Hon och hennes mamma låg i den nedfällbara sängen. De tyckte det var jättemysigt, och det var det, tills vi morgonen därpå skulle fälla upp sängen. Det gick inte att få den ända upp, så vi fick böja oss för att sitta när vi åkte hem.När vi kom hem åkte vi tillbaka till återförsäljaren för att få sängen åtgärdad. Det hände inget på en vecka, så vi var tvungen att hämta hem den igen, eftersom vi skulle på kalas och behövde något att sova i.( det gick att tvinga sängen upp och ner). På natten regnade det och på morgonen sa vår svärdotter, som låg i överbädden att det var jätteblött i taket (det regnade in). Vi åkte hem och packade ur allt ur husbilen och åkte tillbaka med den till återförsäljaren. Vi sa att vi ville ha en ny eller pengarna tillbaka. Han tvekade och ville ha några dagar på sig. Han skulle försöka täta vid TV antennen i taket. 2 dagar senare fick vi veta att bankerna hade ställt in all betalning till återförsäljaren. Vi gick då till Råd rummet för att få hjälp. De sa att vi skulle hämta husbilen med en gång för firman går i konkurs. Vi gjorde det och såg då att de försökt täta i taket. Vi hoppades att det skulle vara tätt, men ack vad besvikna vi blev när vi dagen därpå efter en rejäl regnskur, upptäckte att det var blötare än någonsin. Vi ringde då till generalagenten för Eura Mobil i Sverige och frågade vad vi skulle göra. Han sa; åk till Ludvika, där har vi en stor verkstad som kan hjälpa er. Fredag den 1 juni åkte vi dit med husbilen, och blev mycket positivt mottagna, de lovade hjälpa oss. Vi tog bussen hem och tänkte att nu ordnar det sig nog till det bättre. På måndag ringde platschefen från Ludvika och sa att något hänt med vår husbil, den hade blivit påkörd på parkeringen. Kofångaren och ena backspegeln var skadade. Då tänkte vi, att det här kan inte vara sant. Vi har åkt i den 3 gånger och haft den i drygt en månad.
- Sängen fungerar inte - Det regnar in. - Återförsäljaren har gått i konkurs ( viket innebär att vi inte kan få några pengar tillbaka) - Den är påkörd.
Just nu känns det som omvi inte orkar så mycket mer.
Vår jättestora glädje har förbytts i total kaos.
Lars.Maggan