Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Erbjudande på Husbilsklubben.se
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig. Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida. OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Du använder en inaktuell webbläsare. Det kan inte visa denna eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en eller alternativ webbläsare.
Hej på er!
Jag läser era inlägg om att husbilarna är på väg ut nu och i mitt avundsjuka tillstånd tänkte jag ge er en lägesrapport.
Jag sålde våran husbil/Klaustrofobimobil i veckan.
Taskig tajming kanske nu när våren kommer, men det var dags.
Två vuxna och två barn i en Vw har faktiskt en tendens till att bli en smula trångt vi dåligt väder (om jag får vara lite pessimistisk)
Men nu blickar jag framåt mot ett nytt projekt.
Den gamla
Nästa projekt
Den skarpsinte ser förmodligen att det finns en del att ta tag i.
Lite småpyssel låter bra, jag intalar mig det.
Bilen är en Mercedes sprinter, en föredetta varutransportbil så bilden visar faktiskt inte hela sanningen, det finns lite "småpyssel" utvändigt också.
Jag tror att den är 6,6 meter, jag har för mig det.
Den blir betydligt längre än VW bussen vi hade ca 1,5 meter tror jag.
Rymligare bil på bekostnad av smidighet men det kommer att funka. För det har jag bestämt mig för.
ps 6,6 meter är totallängden, skåplängden tror jag är ca 4,2 meter.
Bilder kommer efterhand, i lagom takt hoppas jag.
Om det inte kommer några bilder beror det på att jag jobbar så hårt och intensivt att jag inte hinner posta dem.
Eller mer troligt: att min bakdel fastnar i skinnsoffan och ingenting händer.