• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Frågor om flashkort till Nintendo DS Lite...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Mina barn har var sitt Nintendo DS Lite spelkonsoler, båda köpta i december 2010. Jag ska köpa varsitt flashkort till dom, men vilket ska jag köpa av dessa?
Jag har själv inte en aning om sånt här....och risken är då uppenbar att jag köper fel kort. Dom ska inte ha sina konsoler att spela med online eller så, bara i så fall trådlöst mellan varann.

/Ludde
 
F

F.d. 5798

Guest
Sv: Frågor om flashkort till Nintendo DS Lite...

Vi köpte våra på microstore vid Wiselgrensplatsen,dom lade in något program åxå så det gick att ladda ner direkt. 495:-
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Frågor om flashkort till Nintendo DS Lite...

OK, kan du länka vilket kort det var? Dom har ju en hemsida med webshop. Vad behöver man mer göra än att köpa korten? Ska det vara nån programvara till?
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Frågor om flashkort till Nintendo DS Lite...

Och det är inte Nintendo DSi utan Nintendo DS Lite som barnen har. För det är väl viktigt att veta exakt vilken modell, annars kan det väl bli fel?

/Ludde
 
F

F.d. 5798

Guest
Sv: Frågor om flashkort till Nintendo DS Lite...

Vi har dsi,det han laddade på kortet har jag inte en aning vad det var.
Är data dyslektiker så enklast är att du ringer eller åker förbi och pratar med dom.
 
F

F.d. 2514

Guest
Sv: Frågor om flashkort till Nintendo DS Lite...

Vi har flashat ungarnas DS. Min man säger att det är samma kort till dessa modeller. Vi har flashkort som heter R4. Det kom med programvara till.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Frågor om flashkort till Nintendo DS Lite...

Vårt äldsta barnbarn har Nintendo DS lite med kortet R4. Jag lyckades efter tjat (vi passade barnbarnen en vecka nyligen) och viss möda ladda ner 2 spel utan kostnad från Nintendo till detta kort. Var inte helt problemfritt - tog nog närmare en ½ dag innnan jag kom på hur man gjorde och tog mig fram till stället där man kunde ladda ner (jag är pensionär nu - såna grejer fanns inte när jag var aktiv i datasammanhang).....

Filerna var .zip som jag laddade ner till disken på datorn och sedan packade upp till R4 kortet.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Frågor om flashkort till Nintendo DS Lite...

Jaja, jag får väl pallra mig iväg in till Göteborg och Hisingen en dag då, och hoppas jag får hjälp med rätt kort.
Kanske lite lurigt att bara beställa på nätet när man inte kan nåt om det...

/Ludde
 
Toppen