• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fotsteg

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Hej alla!
Jag söker fotsteg till Fiat Dukato 06,någon som vet var man kan finna dessa?Det skall finnas en firma i Jönköping som e.v har.
MVH Anders.B.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Fotsteg

Hej! KAMA fritid har troligtvis fotstegen du söker. Om det är så kan du beställa dom genom dom flesta husbilshandlarna som säljer tillbehör.
Krister.
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Fotsteg

Jag har sådana fotsteg från Kama på min Kabe. Tyvärr fick jag underkänt på just fotstegen vid kontrollbesiktningen förra året. Det man slog ned på var att framkanten, som fungerar som stänkskydd och går upp i en båge parallellt med hjulhusöppningen i framskärmen, stack ut för långt åt sidan. Det blev till att besöka en plåtfirma här på Ekerö och få den utstickande delen bortfräst. Sedan godkändes anordningen av Bilprovningen. Det betyder inte att fotsteget på något vis är svartlistat av Bilprovningen utan det rör sig om en subjektiv bedömning av den enskilde besiktningsmannen. Jag har haft mailkorrespondens med Kama om det med den slutade i ett "jaså". Hälsn/AndersW
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Fotsteg

Jag har också modifierat mina fotsteg. Plåten som fungerar som stänkskydd har jag minskat ner och kanten med texten som är uppåt på steget har jag sågat bort nästan helt så steget kom högre upp. Anledningen var att jag har Fiats låga 15 campingchassie så fotsteget gick för långt ner med risk att ta i trottoarkanter. Så på besikt. sa man ingeting.
Det fungerar bra och bilen blir inte alls så skitig på sidorna längre.
Hälsn. Krister.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Fotsteg

Dessa fotsteg är jag oxå intresserad av,är dom svåra att sätta dit?Det påverkar inte rostskydds garantin från Fiat?Brorsan fick inte borra och sätta på stänkskydd på sin Toyota Rav 4 för då satte han garantin ur spel!Berätta ni som monterat dessa fotsteg (1500kr)?
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Fotsteg

Jag vet tyvärr inte för mina satt där när jag köpte husbilen. Hälsn/AndersW
 
F

F.d. 29780

Guest
Sv: Fotsteg

Hej Anders B.

Du kanske redan har fått tag på fotsteg till din bil, men om inte så finns det att få tag på i Jönköping.
Truckparts AB 036-18 62 02
 
Toppen