• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Fotsteg in till bodelen

K

Kicki 56

Guest
Mitt fotsteg har slutat att fungera reagerar inte alls måste jag byta ut hela fotstegsdelen eller finn det något förslag på vad jag kan göra?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Mitt la också av härom dagen.... Skruvade den helt isär och kopplade el direkt på motorn. :eek:
Inget hände o_O tog loss motorn och försökte snurra på axeln.... Den satt som berget :eek:
Såg också att maskineriet hade ärjat fast :swoon:... Insåg att den var inte lönt att reparera :eek:
Däremot insåg jag att den kanske går att bygga om :rolleyes:
Så jag satte igång och skruvade isär den totalt... Sen var det dags att leta i alla skrymslen i HB.:msn_tongue:.... Mycket att leta igenom... Men jag hittade en linear motor 12v på 150mm slaglängd... Men behöver en på 200mm :confused:
Sen var det bara att mäta, såga, borra, kapa och skruva.o_O
Sätta trappan tillbaka och koppla elen.... Trycka på trappkontakten.... Och så gick trappan ut.... Eller in beroende på hur jag tryckte
Så nu fungerar min eltrappa igen :spinny: till en kostnad av ca 350:- Skr
Enkelt eller hur :twitcy:

Detta fick jag plocka ut för att bygga om trappan
IMG_20200529_213323.jpg
 
Senast ändrad:
Toppen