• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fotboll i urinoaren

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Under VM tog jag denna bild på en toalett i Tyskland. Hur många mål jag gjorde vill jag inte avslöja.

Lars
 

Bilagor

  • IMG_5231.JPG
    IMG_5231.JPG
    2,4 MB · Visningar: 8

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: Fotboll i urinoaren

Under VM tog jag denna bild på en toalett i Tyskland. Hur många mål jag gjorde vill jag inte avslöja.

Lars
Hm, om man nu inte får stå o p-nka utan sitta ned, p.g.a hänsyn till städpersonalen, kan man göra baklängesmål i blindo ?
Oops missade viktig info i bilden, det är ju en urinoar o därmed är ju sitta uteslutet.
Men skrivet är skrivet.
 
Senast ändrad:

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Fotboll i urinoaren

Man sparar mycket städning och pengar på dylika tingestar.
För ett antal år sedan införde Heathrow flygplats pissoarer med en bild på en fluga i emaljen. Man räknade med att städbehovet sjönk med en tredjedel (om jag inte missminner mig) eftersom alla siktade på flugan så det blev mindre skvättande bredvid.
:wink:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Fotboll i urinoaren

Trodde aldrig att jag skulle få användning för denna bild! Här gällde att hålla tungan rätt i munnen om man så säger. Sportigt sätt att kissa på. Gissa i vilket land bilden är tagen! Nä, det är inte hemma hos mig och jag har inte heller stampat jordgolv!

trodde aldrig.jpg
 
F

F.d. 4927

Guest
Sv: Fotboll i urinoaren

[ Gissa i vilket land bilden är tagen!
Visa bilaga 28991[/quote]
Ser väldigt franskt ut!
Kan i sammanhanget berätta att pissoiren på en camping i Alsace var helt öppen med fri insyn för vem som helst som ville beskåda. Vad får inte de franska damerna stå ut med!:twitcy:
Nu lär de väl inte finnas mer, men i Paris var tidigare de snirkligt och vackert gjutjärnstillverkade pissoirerna så låga att de pinkande gubbarna fick lyfta på hatten och hälsa på de bekanta damer, som råkade passera.

Lasse
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Fotboll i urinoaren

Tror att bilden är tagen i Frankrike, samt att du är högerhänt med en så bra skärpa och kort slutartid.

P-zon
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Fotboll i urinoaren

Frankrike, världens centrum? Fel, fel, fel!

Jappe
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Fotboll i urinoaren

Marueco På vilken bensinstation somhelst
 
M

Matts Torebring

Guest
Sv: Fotboll i urinoaren

Ska jag vara ärlig har jag aldrig förstått arkitekter som ritar in och att det byggs toaletter med urinoar. Det är min personliga uppfattning utan att trampa på någon. Jag tycker de är äckliga, jag har gått förbi och känt stänk från någon med bra tryck, hur trevligt är det... och som sagt ..... sista droppen byxan får.
 
F

F.d. 53086

Guest
Sv: Fotboll i urinoaren

Hej, jag var i Hannover för ca: 5 år sedan och då ändrade kulan dessutom färg efter hur lång tid man lyckades träffa den!:spinny:
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Fotboll i urinoaren

Lite off-topic, men fick mig att tänka på en skylt på toaletten på Atenum i Lund under min studenttid:

Har du fimpar i urinen, sök läkare
Städerskan
 
F

F.d. 4927

Guest
Sv: Fotboll i urinoaren

Jappe!

Nu har du länge nog hållit oss i en olidlig spänning!! Detta är inte bra för våra (franska???) nerver. Vilken är nationaliteten på den icke-franska toan??:confused:

Lasse
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Fotboll i urinoaren

Hej!
Då detta ämne nu kommit upp vill jag bidra med ett konstaterande.
Av nostalgiska skäl besökte jag nyligen efter 30 år åter Hofbrauhaus i München för intagande av öl.
Detta medför vid min ålder ett behov av upprepade besök vid omtalade bekvämlighetsanläggningar.
Jag kan dock konstatera att den tidigare gemensamma rännanläggningen med doft av stall numera ersatts av en modernt designad superanläggning med individuell plats för minst en halvpluton och utformad i stor överensstämmelse med inläggets första bild, dock utan det extra målet.
Doften i anläggningen väkte igenkännande minnen från min första Folka med en Wunderbaum hängande i backspegeln.
Utvecklingen går framåt!!!!
Roadglider
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Fotboll i urinoaren

Jag kan avslöja att det är en båttoalett i en färja som säkert många HBK-are har åkt med för att komma till ett visst turistmål. Här står jag lugn och nykter och beskådar omgivningarna under denna mycket trivsamma båttur.

ps.jpg
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Fotboll i urinoaren

Raka motsatsen till avsikten med målet i trådens början hittade jag i London för många år sedan.
Bredvid pissoaren hade någon skrivit "Följ pilarna" (Fast på engelska förstås)
Sedan var det pilar ritade upp mot taket i ett oregelbundet mönster.
Pilarna fortsatte i taket, så för att följa dem var man tvungen att luta sig bakåt.
När man kommit till pilarnas slut stod det skrivet:
NU PISSAR DU PÅ SKORNA!

Det stämde!!

:twitcy::twitcy:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Fotboll i urinoaren

Under båtresan slapp vi både Sciroccon och Boran,vilket gjorde resan mycket behaglig. Kom igen nu! Det här börjar kännas som illojal konkurrens gentemot "På spåret"!

ps2.jpg
 
Toppen